JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Wednesday, March 19, 2014

KLINIK DAN MATRIK KAD

Assalamualaikum

baru-baru ni kan cuaca tak menentu, panas berpanjangan kan. orang duk nasihat minum air banyak minum air banyak, aku buat donno jeee, nahhh, tetibe satu hari tu, tekak aku sakit-sakit. ingat kan biasa-biasa. makin lama makin jadi teruk. sampai tak leh nak telan air liur, apatah lagi kau nak makan ayam goreng *nyummy*

so dah tak tahan sangat, decide nak pergi klinik penawar dalam Uitm tu. so pergi, doktor cakap bengkak merah dalam tekak aku. tapi bukan tonsil. Alhamdulillah. sebab kalau tonsil ada bintik putih, boleh buat demam, pening kan. aku tak, aku okay je. cuma nak makan prob, bila makan pun sikit, body tak bape nak laratlah kan. okay lepas dah pergi klinik, dapat la ubat demam/tahan sakit, batuk and ubat untuk hisap tuu. pikir dua tiga kali nak telan ubat tu. huhu. tapi gagahkan jugak, sebab nak sembuhkan. 

thanks kepada dhiya and kawan-kawan yang concern sangat. bebetul touching, siap buatkan bubur lagi kat wirda. dah la sedap. haa dua kali aku tambah walaupun nak telan tu perit. bahahaha. lepas tu, fara belikan ixe cream vanilla, lepas makan, esok tu tak payah cakap, better sangat rasa. nak telan tu stil ada rasa sakit, tp sikit laa. so boleh la. cuma xboleh nak tinggiakan suara, cakap kuat-kuat kalau tak dia sakit. kekadang sakit sampai ke telinga kot. huhu. hmm, dalam seminggu gak la kena ni. aku bajet 2-3 ari lagi, sembuh sepenuhnya. ameen ameen ameen. 


so hari ni, okay dah cuma tggl sikit je lagi kot bengkak dia sebab still rasa ada something kat kerongkong ni. 

Alhamdulillah, cuaca dan sejuk sikit sekarang ni kan. selalu hujan dah. Alhamdulillah! :)

esok lepas pergi penawar, nak pakai matrik kad. cari-cari dalam beg, dalam kereta member, pergi penawar balik cari. TAPI TAK ADAAAAA! first time hilang matrik kad. haih, so careless la aku ni. tak tahu kat mana kad aku tu :( tak tahu nak wat camne, nak tak nak, kena report, bayar and buat baru la kan. tengok la nextweek camne. aku tak gitau ayah aku lagi ni. mesti dia membebel. hahaha. maaf yeee :'D

runsing sebenarnya barang penting hilang, tapi benda dah nak hilangkan. nak buat camne. kita pun kalau boleh tak nak hilang kann. 

tepek gambar sendiri dekat blog sendiri takde masalah kan? *dah kenapa jari aku tu?>.<*

ada video lagu best untuk kita semua. jemput dengar :)


:')


2 comments:

norshyla mohd nor said...

hai lama tak lepak kat blog kot :P

wirda azurainie said...

hi awok. lama tak napok awok kat blog sayo! haha