JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Saturday, October 12, 2013

RAIKAN CINTA KAMI - RUZAMYRA (AKAD NIKAH)

Assalamualaikum

Alhamdulillah, event RAIKAN CINTA KAMI - RUZAMYRA berjalan dengan lancar pada 4 & 5 October 2013 baru-baru ni. terima kasih yang sudi datang dari jauh untuk memeriahkan majlis raikan cinta kami. tapi sebenarnya event sapa ni wirda? haha, buat pengetahuan semua, majlis raikan cinta kami adalah majlis perkahwinan abang wirda dan kak myra.

ni nak bagi ucapan ni, kepada abgku dan kak iparku...hewhew. tahniah kerana selamat dikawinkan. hehe. dengan sekali lafaz, mereka sah menjadi suami isteri. hmmm, hebat jugak tu abg aku. sebenarnya, masa tengah nak lafaz akad nikah, aku tengah amik video. aku pulak yang menggigil and nervous sebab takut. haha. terus pandang kak myra lepas habis lafaz, tersenyum dia. gosh, the best moment in her life aku rasa.

semoga uols bahagian hingga jannah, dikurniakan cahaya mata yang comel-comel

*kejap nak keluar teman sabri breakfast. will be back*

okay dah. kita pun kenyang. haha. sambung ucapan..selamat menjalani kehidupan berumah tangga, sentiasa sabar dan bertolak ansur serta semai kasih sayang tu hari-hari ye . hikhikhik

akad nikah pada 4 October 2013. malam lepas isyak. yang pergi dulu aku n abg aku serta kawan dia. hanya satu majlis je  buat belah perempuan. jadi kami semua sampai ke jengka rumah pengantin perempuan, dapatkan kunci homestay kemudian rehat. takdelah rehat sangat pun senanya, since aku je ikut abg aku which is pengantin lelaki, maka aku kena uruskan pakaian dia semua. kebetulan pulak masa tengah fitting baju sanding besok kan tu tak muat. *gelak jaat*. jadi aku menggunakan kepakaran aku yang ada untuk membantu. bahaha. aku tak pernah belajar menjahit, tapi since kerja butik org nak fitting baju nak alter semua aku uruskan. so itu aku tau la. aku pun just bukak je jahitan tu supaya besar, ngam-ngam sebenarnya baju tu, tak payah jahit untuk nampak fit pun senanya. so masalah settle. 

lepas settle baju sanding besok, aku prepare kan baju akad nikah dia pulak, kemain i tolong kilatkan kasut dia lagi tau. haha. orang kata, pengantin tu raja sehari, so memang kena la dilayan macam "raja". bahaha. 

 melayan karenah abang aku sebelum akad nikah tu, aku nampak dia terlalu nerves. haha. kekadang rasa nak gelak pun ada. tapi apa kan daya, nanti aku kena marah. sekarang dah boleh gelakkan? hahahhaha. yang baju biru tu ayah saya ye.

*maaf gambar tak official*

sah menjadi suami isteri setelah 8 tahun bercinta. :')

akad nikah di masjid sultan ahmad shah, jengka.

kami dapat kak ipar. haha. 
finally. ececece

 layan gambar nikah dari photographer Luqman Hakin Muhd Fadzir
bukan norman hakim tau. haha

 suka gambar ni. looking each other.

 husband and wife

 photographer and videographer. videographer tak dapat link, once dah dapat i will update later. siap dengan video. InShaa'Allah :)

 family from both side
 


last but not least. sumbangan aku yang tak seberapa dalam persiapan perkahwinan mereka ialah....

 deco by ME! ehehe. my first time buat hantaran ni. 

just simple, but sweet-sweet maaaaa. tak gitew? :p
dari sekolah, tunang, kawin.

untuk sanding hari esok tu, nanti aku update bila dah dapat gambar. 
kalau aku tak sabar jugak nak update, aku update la. nanti next update just letak je gambar akad nikah + sanding untuk cuci mata. sebabnya, aku tengah cuti. tak janji la tak update.nanti bosan, banyak pulak idea dia. haha.

No comments: