JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Tuesday, September 3, 2013

MINGGU PEMANTAPAN SISWA UITM SEGAMAT

Assalamualaikum

hellooo semuaa! finally im backkkk! balik manaaa, tudiaa. balik KL laa. 2 hari duduk dekat segamat, and serius banyakkkk sangat nak share cerita. hehe. 

*jap nak makan*

okay kenyang. Alhamdulillah. makan laksa penang + ayam uncle bob yg pedas berlada nak mampuih tapi sedap nak mati tu. kejap lagi sambung makan nasi pulak lauk gulai daging buatan air tangan mak. sedap gilos.*telan air liur*

okay, aku rasa macam raksasa bila aku makan banyak-banyak macam ni sampai lupa diri. mungkin effect duduk dalam hutan selama dua hari. makan apa yang ada dan belajar bersyukur. gitewwww kau! sooo matang ok! haha. sebelum pape nak ucap THANK YOU SO MUCH! kepada mak n ayah jat yang banyak membantu kami yang lain, dari segi makan minum dan transport. maka lepas ni, kena survive sendiri! kau fikir la macam mana nak jalan tepi ladang getah ke kelas malam! kau fikir la. fikir la sendirir! * nangis belakang pintu*

1 September 2013 Hari tu secara rasmi wirda and the gang dah official jadi student Uitm Segamat, Bachelor of Accountancy! haa gitew. sapa the gang tu? okay meh nak tunjuk gambar. sebut nama saja hangpa bukan kenai pun! 

mirul, fera, wirda, dhia and anis
ini gang D.I.A (Diploma in Accountancy) dekat Kolej Unikop! yay! nasib dorang ni dapat Uitm Segamat jugak. so sebab dorang ni classmate aku dulu, so memang takde masalah. sebab masing-masing dah kenal kan.

kat sana jumpa kawan baru! nama dia jat kita panggil. kenal kat facebook sebab dia tegur nak cari rumah sewa. nasibb budak akaun jgk. hehe

haa, sebelah aku tu kita panggil jat. kitaorang semua satu rumah. maaf aku kecikkan gambar ni, sebab muka aku besar sangat. aku takut effect tak leh tidur malam korang semua nanti. hiks. masa ni taklimat pengecualian kredit. al maklum la budak penerapan kan. so masuk-masuk Uitm dah jadi part 4. kalau tak pergi taklimat ni, memang kena amik balik la apa yang pernah amik subject masa Diploma. KAU NAK? AKU TAK NAK:)

okay settle pasal perkenalan kawan lama dan juga kawan baru. maka marilah kita ke cerita santai dulu ye. 

nak ringkaskan cerita. aku antara kawan yang paling lambat sampai ke Uitm untuk daftar. sebab keluar rumah lambat. masa daftar tu, dua tiga kerat student je yang daftar, dah petang sangat kan. yang penting kali ni kad matrik aku, aku suka. gambar ok! haha. 

 gambar happy lepas daftar. Uitm kasi kita tudungggg *jakun* haha.

lepas tu terus shoot ke rumah sewa. yaAllah, nak menangis tengok rumah sewa. lawa sangatttttt and environment takuttt sangatttttt. haaaa. sebab situ kawasan kampung kan. so malam-malam bunyilah cengkerik. sunyi je. seram. malam memang tak akan keluar. melainkan ada kelas. terpaksa la redah dalam gelap gelita tak nampak pape tuuu :'(

supaya korang tak culture shock. maka aku tunjuk gambar dalam rumah dulu ye. rumah ni baru siap. baru bulan 5 lepas. so memang cantik, bersih dan sangat-sangat selesa. ni bahagian pintu masuk.
ini ruang tamu. tv, mesin basuh, peti ais, keperluan memasak semua tuan rumah sediakan. baik sangat. semoga Allah murahkan rezeki tuan rumah saya ni :)

 dari arah dapur. ada 4 bilik semuanya. sepatutnya 1 bilik 3 orang, tapi aku duduk 2 org je dengan fera. untuk lebih selesa.

almari dalamsetiap bilik. hehe. tak cikai punya. kan aku cakap, selesa sangat. 

dapur yang penuhhhhhh dengan keperluan untuk memasak. lepas ni masing-masing akan bagitahu kehebatan masing-masing dan akan bergabung! yay! abg wirda belajar masak ni. ready untuk 2 tahun lagi kan? muaahaha :p

okay sekarang, kawasan luar rumah pulak! tarik napas panjang-panjang. tutup mata lepas tu bukak sikit-sikit supaya tahap kejutan tidak melepasi had dan tiada yang masuk hospital sebab kawasan rumah sewa saya. muahaha
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

*site visit*

haaa, korang ingat aku duk kat padang pasir keee? haha. ini pemandangan dr tepi rumah. dr depan biasa pokok getahhhh je penuh. malas nak amik gambar. risau ada yang tertambah pulak dalam gambar tu. untuk sedapkan hati, aku cakap kat kengkawan, ni swimming pool untuk kita-kita. masih dalam perbikinan. haa gitew. kau ado?

ini pulak belakang rumah. yay! soo kampunggg. ada rumah ayam. eh silap. reban ayamm. hahaha. ini org puye. bukan kitaorang punya pun. tapiii, pukul 1 pun berkokok ayam ni. tak tentu. tapi seronok dengar. betul-betul kampung. and betul-betul hutan. haha.

ini belakang rumah belah kanan. haaaa apa je ada? mak kata kitaorang boleh menanam. serai ke, cili ke kann. haha. sapa ntah ada masa nak menanam. takde maknanyaaa. :P

tetibe nak citer pasal malam semalam, kitaorang tengok tv dekat depan. tiba-tiba ada binatang singgah kat tempat kitaorang tengah landing. semua bangun larii. aku tak tahu natang apa tu, lepas tu dhia bagitahu tu cengkerik. ah dah la anaii-anai aku pejamkan mata guna plastik pegi buang. cengkerik pun aku jgk? memang tak nak la kan. so jalan pintas, dorang sembur je dengan ridsect. haa. habis cerita. lawak sebab terasa, kitaorang kan tak pernah suasana macam tu. lepas tu duduk tempat macam tu. macam mana la nak survive. dengar citer, situ banyak babi hutan. huhu. kena berjaga-jaga la. 
tapi sebenarnya, ada banyak rumahh. cuma tak nampak je. sebelah rumah aku rumah mak mertua tuan rumah. rumah mak cik dia. kira semua ni kawasan saudara mara dia je. ada pape senang je kan. cuma aku menderita waktu pagi. air bapakkk la sejuk gila. menggigil2x mandi. sampai biru tangan wei :'/ takkan nak rebus air dulu lepas tu campur dengan air paip. ala itu zaman aku tadika and darjah 1. haha. rasanya settle la pasal hal rumah and kawan-kawan kan.


lepas tu pergi segamat mall, kema kawan masa diploma duduk segamat. so dia tolong bawak pergi bandar, sebab nak beli tiket balik kl. thank you kema bawak kitaorang, kesian dia. hihi. nasib la ada kawan leh tolong, sebab tak tahu transport tu mcmne. tambah-tambah rumah kitaorang nak keluar dr jalan besar tu, kena lalu pokok getah yang super duper seram tu. ni aku tak tahu la mcmne nak pergi kelas malam ni. antara aku atau dhia yang bawak kereta.
yang bestnya, kitaorang semua sama kelas! yayyyyy!! nasib baik kelas boleh pilih kawan. kalau tak, rasanya, ada yang terpisah kot. kelas pun okay la. hari jumaat sampai pukul 12 je, lepas tu takde kelas. boleh la terus balik kl weekend :)
aku happy sangat-sangat sebab ada dorang. kita bersepakat susah senang sama-sama. InShaa'Allah, rasanya tak lama duduk Segamat sebab transit ke Puncak Alam. nanti kalau dah pindah, mesti sedih sebab Segamat adalah tempat paling best and terbaik untuk study!trust me. environment dia, bila stress pun rasanya damai. keluar amik angin kat luar rumah, rasanya stress pun boleh berkurang. 

okay la, panjang sangat nak cerita pun. yang lain simpan la. yang aku share ni terima kasih la sebab sudi baca.

okay nak makan nasi! tata ;)

Tengah tunggu train nak balik ampang. sempat dhia dari tempat tunggu KTM amik gambar aku. haha.

4 comments:

Mysara Ab Rahman said...

segamat mall? one segamat ek? cntik la umah wirda..:) tp environment kmpung tu byase la..hee..mai tggl bndar umah 2 tgkat dulu..180 je sewa sebulan, murah kan? tp xla secantik umah wirda..:p hee

wirda azurainie said...

haah one segamat, salah ekkk? haha. eee, tq tq, tapi umah wirda lagi murah. rm150 sebulan. hehe. sbb mai bandar kan, wirda duk kmpg :)

Anonymous said...

salam. hai :) nak tumpang tanya. rumah sewa yang dekat dgn uitm ada ke x ye? maksud saya utk yg xde transport. utk siswi. thanks :)

cikk aira said...

assalam. kak wirda, boleh tak nak tahu rumah sewa ni area mana? boleh dptkan no contact tak?