JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Monday, July 8, 2013

BERJAUHAN.

Assalamualaikum

kadang-kadang aku lupa, adik aku si widya tu dah kawin. dah ada dua orang anak dah pun. since dia duduk dengan family lagi, aku tak rasa dia dah kawin, tapi bila hari ni dia terpaksa ikut suami dia balik ke perlis. di mana perlis tu sebenarnya tempat tinggal dia yang sepatutnya. aku rasa macam kehilangan sangat. 

hari ni dia dah balik perlis bawak isya dan irfan. katanya 2 minggu sebelum raya dia balik. tapi tapi. lamanya. abang sulung aku tinggal kat kedah, pendang. dekat je la dorang kalau nak jumpa-jumpa. aku yang kat KL ni jeles. rindu widya,isya dan irfan.

selalu balik kerja, nampak isya dalam walker. bangun pagi tengok isya tengah main sorang-sorang. hari ni, esok dan seterusnya. kosong. rindu. tinggal winie and wirna je kat rumah. hmmm. sebab aku rapat sangat dengan widya, bila dia pergi perlis ni. aku terasa sangat kosong.

yang paling teruk, dalam kereta, sabtu lepas. sempat aku nangis dalam kereta sebab aku tahu ahad dia nak pergi dah. aku cium dia. and nangis. aku nak sangat dia cakap dia tak jadi pergi.

tiba-tiba dia cakap "aku pergi hari isnin". walaupun jadi pergi, tapi at least tertangguh juga. and aku arap tangguh lagi, tapi tak. dia dah kat perlis sekarang. tadi dekat tempat kerja, aku nangis. baca whatsapp group adik beradik. dia nak g jumpa abg aku. hmmm. jeles.

tadi dia call ma, aku dengar dia taye ma aku tengah buat apa, terus aku tutup pintu. takut dia nak cakap dengan aku. aku tak nak cakap dengan dia sebab nanti aku nangis. sebenarnya, masa dengar dia call pun aku terus nangis. hmmm, kenapa cembeng sangat ni wirda. dah cuba tahan ,tapi tak boleh.

ccepat la 2 minggu. dah rasa tak best dia takde kat rumah.
 hari sabtu masa tengah on the way ke jengka, rumah tunang abang. 





 ibu muda. ala rindu isya dengan irfan. nak main nganga dengan sapa lagi?

  
malam semalam dalam kete, irfan genggam tangan and cakap
"ipan kawan mama wirda tau, mama wirda jgn kawan wirna".
hahaha, tapi...irfan tinggal mama :"(
 
tadaaaaa, kawan dengan wirna je la. wirna kita gang tau :)



p/s : Selamat menyambut ramadhan al-mubarak. semoga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelum ni. jom kita sesama menikmati bulan yang mulia ini.

No comments: