JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Saturday, February 25, 2012

HARUS ULANG TAYANG ! (:

Assalamualaikum

dengan sedikit segan dan malu. saya nak mintak anda semua yang baca entry semalam sila lupakan apa yang saya update. tidak ada sedikit keraguan atas ugutan-ugutan perempuan yang tak serupa perempuan.hohoho (:

apakah tajuk sebenar atau lebih tepat tujuan sebenar atau lebih detail isi sebenar entry kali ni? adakah ingin mengulang tayang tayangan ombak rindu? oh tidak. cerita itu sudah tidak hot untuk saya. sekarang kempunan nak tengok cerita azura tapi pakwe kita kata xnak.sebab macam jiwang sangat. then saya nak tengok dengan sapa? fuuuiiiiiiii
takpe! tunggu filem "CANTIK" keluar. kalau dia nak tengok saya pulak xkasi. apa pasal? asal cantik je awak suka kaannnnnnnnnnnn? DUSHHHHHH! *tumbuk perut buncit dia*
okay sesungguhnya saya sedang melalut. sila menyampah 2 saat. 2 SAAT SAHAJA~!
lebih sila mintak maapp.


ulang tayang saya disini lebih kurang fleshback kesah/kenangan sekolah dulu-dulu
terasa SANGAT LAMA sudah habis sekolah. tapi umur xdelah beza sangat. 20 dan 17 xjauh sangat. tapi itu namanya RINDU (:

TADIKA

waktu tadika aku adalah seorang budak perempuan yang berambut panjang sampai ke pinggang.ayah aku suka betul aku berambut panjang. adik-adik lain semua rambut pendek. nampak tak ayah aku sayang aku lebih? *PANGGG*
pagi-pagi sebelum pergi sekolah naik bas sekolah ketot kaler kuning mak aku akan siapkan anak dara dia dengan mengtocangkan rambut anaknya. hari-hari tocang. kadang-kadang tocang satu, kadang-kadang tocang dua.
memang sampai aku sendiri naik bosan, tapi mak aku kata, baru nampak kemas. sebab bila tocang rambut takdelah nampak serabut sangat. dengan mencuba style baru, mak aku belikan aku sarung sanggul. ala yang sanggulkan rambut lepas tu masukkan rambut dalam sanggul tu. ada reben corak2x. tapi maklum lah sekolah mana boleh pakai warna sembarangan. jadi aku pilih kaler hitam.
satu hari.......kawan kelas aku kata
"rambut aku lagi panjang dari rambut kau"

aku seakan berapi disitu. kerana bagi aku, rambut aku lagi panjang dari dia. jadi aku bersuara.
"mana ada! rambut aku lagi panjang dari kau la. ni aku ikat, kalau aku lepas lagi panjang"
okay bergaduh 5 minit aku disitu. terpikir gak aku time tuh, malu nak gaduh pasal rambut. tapi mulut aku tetap lancang mempertahankan rambut aku.huahua
start dari situ seakan ada batu yang menghalang untuk aku berbaik dengan dia. sebab RAMBUT. huahua T_T
asalnya aku ada seorang PENDIAM dan PEMALU. serius tak tipuuuu..



SEKOLAH RENDAH

kenapa font ni besar? abaikan. mata aku sedap memandang. sekolah rendah aku juga teruskan dengan perangai pemalu dan pendiam aku. rehat sorang-sorang. kawan ajak BERLAGAK tak nak join. dalam kelas diam. tengok je kenakalan pelajar laki-laki *skema gila ayat*
satu hari, masa amik report card, cikgu REPORT kat ayah aku. aku ni BAIK.
malu aku tau! =,-
TAPI dia kata aku tak bergaul dengan rakan-rakan lain. balik tuh ayah aku tanya
"kak, kenapa tak bergaul dengan kawan-kawan lain"
*rindu pertanyaan ayah aku yang comel tuh. masih terngiang2x caring dia pasal anak dia. auuchhhh *ngadeeeenyerrrrr*

lantas aku menjawab
"mane ada, kak kawan laaa. cikgu tu yang tak nampak."
salahkan cikgu.huahuahua.
bermula dari situ, aku terus active dengan rakan-rakan kelas sehingga aku rasa aku la pelajar perempuan yang paling bising dalam kelas. *malu*erk?
itu cerita darjah 1-2.
ini cerita darjah 6. start darjah enam sekolah pagi kadang-kadang aku membonceng motor bersama ayahku yang lengkap berpakaian uniform tentera darat. masa itu aku rasa, HANYA AYAH AKU yang paling hensem pakai baju uniform tuh. bangga bila sampai sekolah kawan-kawan tengok ayahku yang hensem.hekhekhek
tapi satu hari aku berjalan kaki, naik bukit, turun bukit, naik tangga, turun tangga, masuk longkang. okay itu tipu. bila sampai ke kelas. baru nak eltak beg.aku diterpa dengan sebuah kerusi plastik *NASIB BAIK PLASTIK* budak lelaki kelas aku BALING KE ARAH AKU terkena tepat dijari-jari runcingku. aku xpasti dia sengaja atau tidak.yang penting aku menangis kesakitan kerana SAKIT la!! pffttttt.
ibu jariku bengkak. lantas aku baling balik kerusi itu kepada dia. namun dengan pantas dia mengelak.lantas aku geram, aku capai beg sekolah dan patah balik ke pintu gerbang sekolah sambil menangis kesakitan dengan tujuan BALIK RUMAH :P
yeayyyy bolehh ponteng sekolah. huehuehue
dalam perjalan tidak sampai lagi 10 minit sampai rumah *berpeluh2x wa time tuh*
motor KRISS ayah aku berlalu dihadapanku.terkejut BERUK aku time tuh. bermulalah drama bercerita sambil menangis kepada ayahku. marah benar beliau sehingga kol sekolah tanyakan hal tersebut. dalam hati aku ketika itu
" abah, pg2x mcm ni mana la cikgu tahu akan kejadian ini" tapi mampu berkata dalam hati. lepas tu ayah aku kata "naik abah hantar ke sekolah" aku seperti mahu speaking je dengan ayah aku mengata kan
"dad, dont u know that i want skip my class today!"huargghhhhhhh
frust tertonggeng2x aku sbb kena patah balik ke sekolah. malu siottssss dengan kengkawan. dah balik tapi patah balik. sampai kesekolah aku dipanggil oleh cikgu kaunseling. bagi aku bilik itu hanya untuk pelajar yang bermasalah. lantas hati aku mencarut2x apesal lak aku yang kena?????? sesampainya aku disana, aku dah tengok budak lelaki tersebut sedang duduk dihadapan cikgu kaunseling aku. cikgu azman nama dia. rindu cikgu! hehehe
aku diarahkan duduk bersebelahan cowok muka penyu itu! rasa macam nak tarik je kerusi duduk sebelah cikgu berhadapan dengan muka penyu itu. tapi rasa melampau la pulak. huahuahua
ditanya disoal dijawab akhir sekali ceramah.
dalam hati aku, tak pasal-pasal aku kena ceramah. cikgu kata
"wirda awak tahu tak..." blum pape lagi aku kata tak tahu. cikgu sambung.
"sakit yang wirda kena tadi itu sebagai penghapus dosa-dosa kecil wirda"
aku macam BETUL KE CIKGU? bangga hari tu dosa kecil aku terampun.huehue
tapi disebabkan kejadian itulah aku tahu hikmah disebalik kesakitan yang Allah turunkan kepada hambaNya.

kesakitan itu penghapus dosa-dosa kita :')

selepas itu, bermaafan dengan muka penyu itu. muka penyu itu ada dalam friendlist fb aku. tapi aku tak pernah pun tegur dia. huahuahuhuhauhuaa


bersambung.......................................


No comments: