JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Tuesday, December 6, 2011

BUSINESS BAGUS MANE PUN, CARA KAU KOTOR, KOTOR JUGAK LA!

Assalamualaikum

hari ni hari panas aku. PANAS !!!
kelas habis kul 12, suppose aku boleh balik topup tido aku tapi aku ketepikan sebab nak TOLONG member punya pasal. 2,3 hari lepas MINTAK TOLONG JADI PELAKON TAMBAHAN.

serius aku tak tahu detail tentang apa berlakon2x nie, tapi sebab aku ada kawan yang memang minat gila nak berlakon,secara rawaknya aku terus setuju.


sekarang aku nak korang faham situasi aku di mana seorang member datang kat aku, mintak TOLONG. then ,atas dasar member, aku TOLONG. on the way perjalanan bukan main cakap nanti kau kena hafal skrip, kena pegang itu ini, follow je apa yg dia cakap


AT LAST......................................................................................

rupanya aku n kawan aku mati-mati kena TIPU !!!
rupanya nak aku attend event BUSINESS kau :')
how nice u trick me and wawa babe :)
kau kena faham kat sini, business is business, pergi mane2x pun alasannya sama je, tapi yang membezakan KAU dengan BUSINESS kau adalah CARA kau. even produk kau bagus takat mana pun, kalau cara kotor kau trick people around u, u think twice what benefit u get???
macam pandang aku, sebagai MANGSA PERTAMA kau, aku kutuk habis2x kau weyh. kau berbusiness,produk kau BAGUS SANGAT.SERIUS AKU TAK TIPU. tapi kau MENJAHANAM kan business kau sendiri babe. please la, kalau nak orang attend event kau puye business, kau bagitahu secara jujur, kau terangkan secara basic pun takpelah, janji orang tu dah nampak figure dia even blur2x pun, takpun dah tahu NIAT dan TUJUAN dia ikut kau and kau bawak dia. wawa punya business, aku sendiri tak pernah join event dia sebab dia tahu aku xminat. so klu kau terangkan secara basic, tapi orang tak minat JANGAN PAKSA AND MAIN CARA KOTOR! at last apa kau dpt? MAKI macam aku bagi ni je la weyh :)

orang mcm kau la yg menjahanamkan nak memberi pandangan negatif terhadap business2x mcm kau. kau pikir logik la, kalau first invite dah kena TIPU,mcm mane next and next wey? orang boleh percaya ke weyh????
cara kau kasar n kotor babe, tipu kitaorg bulat2x,lagi kau tahu wawa minat berlakon, kau tahu tak apa perasaan dia??? JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI DENGAN GUNAKAN ORANG LAIN!! kalau 10 orang kau ajak kau buat cara macam ni pun, u get NOTHING !
sebab 10 orang yg pergi tu kena TIPU and mungkin 9/10 TAK MINAT langsung. so please, nak berjaya bukan senang, so jgn guna JALAN SINGKAT. kau pergi mane-mane pun kalau cara kau mcm ni, kau xpayah banyak cakap la. kau tutup mulut je weyh. DIAM. nak dapatkan kepercayaan untuk sesuatu business mcm kau ni bukan mudah. lagi2x business ni kena melaburkan DUIT. so kau fikirlah cara ELOK DAN SOPAN sikit okay. Allah kalau nak bagi rezeki tu bila-bila masa je dia bagi, cuma kita kena ikhtiar dengan jalan yang diredhaiNya.
kau mungkinn boleh senyum tak tahu perasaan aku n wawa, tapi aku bagitahu kau, SANGGUP KAWAN SENDIRI KAU BUAT MCM NI KAN? untung kau buat kawan sendiri, kalau silap orang , boleh mati kena belasah tau tak!!!!

kaya miskin tolak tepi. tapi cara CARA KAU INVITE kitaorang yang aku tekankan

thats all. tq.
tak puas hati denga entry aku kali ni jumpe aku.


4 comments:

Lil'Qarmaa said...

opss..mrhnya..
nh mst bisnes mcm mlm eh

Diyana Ali said...

yes sangat betul . pernah terkene dan sgt rimas situasi cm ni. kene tipu dan paksa untuk join bisnes dorg :)

Nurul Mazni Sawal said...

sabar dik.. cara dia tu memang siyesly tak betol lh.. huhu

Anonymous said...

An excellent post, providing something good to read,it's just good to came across the post on hand sets and its features.