JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Saturday, October 8, 2011

TAK MAMPU BERTAHAN

aku ingat bulan tujuh lepas adalah bulan terakhir aku diuji. sangkaan aku meleset. aku diuji lagi dengan kenyataan yang menyakitkan. kenapa? susah sangat ke nak bahagia? jahat sangat ke aku ni? atau salah ke atau terlalu setia UNTUK KAU? bertubi2x penipuan yang dia lakukan terbongkar. dan aku berdoa semoga sampai disitu episod menyakitkan tapi hari nie, aku dapat lagi berita yang menyakitkan. perempuan mane yang sanggup tengok dan tahan air mata kalau dia dapat tahu orang yang dia sayang bergelak ketawa dengan perempuan lain sambil pegang tangan? cuba cakap? sape? perempuan mana yang sanggup biarkkan perempuan tue simpan baju orang yang kita sayang? selama ENAM TAHUN aku fikir, aku seorang yang berhak ke atasnya. tapi aku silap. selagi belum ada ikatan sah, dia berhak buat begitu, tapi dia tak BERHAK UNTUK MELUKAKAN HATI AKU SAMPAI BILA-BILA! yaAllah, kau kuatkan la diriku untuk lepaskan dia pergi, bantulah diriku ini yaAllah. terlalu banyak petunjuk yang telah kau kurniakan padaku kenapa aku terlalu degil hati ini untuk menerima kepahitan dan kepedihan itu? kenapa aku terlalu sayangkan dia sehingga diri sendiri yang merana? dulu hubungan dia dengan adik angkat dia, sekarang hubungan dia dengan adik kepada adik angkat dia. KENAPA? mcm nie awak sia2xkan enam tahun kita? mcmm nie awak kata nak kembalikan kepercayaan saya pada aWAK? dan mcm nie ke awak janji untuk bahagiakan saya dan tak nak tengok an dengar saya menangis lagi? apa yang awak nak sebenarnya MOHAMMAD SABRI?
"kita tidak tahu kita kuat atau tidak selagi kita tak laluinya"
kata classmate aku(kak afrah) bermain2x dalam minda. tapi aku takut. aku tkut aku xmampu. dah ramai kawan-kawan nasihat kan untuk lepaskan dia. kenapa aku degil? kali ni aku tak mampu bertahan, sayang mane pun kita pada seseirang, kalau dia tidak menghargai jangan kita sia2xkan. aku BENCI kau sabri ! kau dah hilangkan kepercayaan bukan terhadap kau seorang, tapi pada SEMUA lelaki. maaf. mungkin disebabkan emosi yang terlalu mengawal keadaan aku ketika nie. what u give u get back sabri. one day kau akan rasa mcm pedih dan kecewanya perasaan aku. termasuk la perempuan tue. kau akan jumpe benda nie balik.
aku SANGAT percaya akan hukum KARMA.

THANKS FOR EVERYTHING!
aku kena kuatkan hati aku untuk ini supaya aku tidak disakiti lagi. biar sakit kali nie daripada sakit berkali-kali.

3 comments:

mia syaza mansor said...

be strong . im feeling wut youu're feeling rite now . yea it hurt much rite :(

budak ketot said...

sabar eh kak? memang pedih rasanya bila org yg kita sayang dirampas oleh perempuan lain. :'( Tapi kta kene kuat, kalau dia mmg bukan jodoh kte,apa cara sekalipun kte tak boleh bersama dgn dia.Percayalah, Allah telah menetapkan jodoh yang terbaik buat kita.Suatu hari nanti dia bakal tiba. :)

kaizen said...

always remember Allah alwyas by our side...