JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Wednesday, August 24, 2011

BELAJAR MENGUBATI HATI SENDIRI

Assalamualaikum

umum dah tahu blog nie style
"BLOG AKU, SUKAHATI AKU LA NAK TULIS APA"

so if u dont like, just leave this blog :)
if u all perasan actual date update this entry dah lepaskan? tapi baru publish :)
because that time xsempat nak publish.

pernah tak korang berada di dalam situasi di mana korang terpaksa termenung sorang-sorang dan taya pada diri sendiri
"apa yang perlu aku buat untuk kembalikan segala yang hilang?"
"perlu ke aku lepaskan ego aku dan mengalah kerana ingin pulihkan hubungan ini?"
"tak terfikir ke dia untuk kol aku and pujuk aku balik walau bukan salah aku?"

saat nie, BERMACAM-MACAM suara jahat yang akan keluar dan muncul untuk mengelirukan setiap jawapan kita. suara jahat saya refer kepada suara-suara syaitan yang memaksa kita untuk menjadi seorang yang SANGAT selfish !
dia akan cakap, tak perlu mengalah, kau kena ego sikit.. tak pun ntah-ntah dia dah ada orang lain so buat apa kau mengharapkan dia? cari je orang lain yang lebih baik.
padahal hati itu sangat sangat tetap hanya untuk dia seorang sahaja.
di situ kita akan terikut dan termakan sedikit demi sedikit kata-kata jahat yang membawa kearah kemusnahan! tapi sebab itu kita dikurniakan AKAL!
BUKAN OTAK SAHAJA TAPI AKAL :)
kita boleh fikir secara positif dan try cari jalan untuk menyelamatkan sesuatu hubungan bukan memusnahkannnya! jika kita tahu kita sangat sayangkan seseorang :)
sebab tue kita kena belajar mengubati hati sendiri. yup, perkataan lebih tepat jangan berkira, "dah 20 kali mengalah dengan kau, kau baru 2kali. so kau la patut kena mengalah."
hihihi
kalau mcm tue, rasanya masing2x dah kenal diri masing2x so xperlu jadikan isu " mengalah" menjadi isu utama. kalau sayangkan hubungan tersebut, cuba jadi YANG TERBAIK :)
selagi xde bukti seperti apa yang kita fikirkan, keep think positive.

bila ada dalam keadaan dilema seperti ini, banyakkan mengadu kepada Allah semoga tenangkan fikiran kita dari segala yang boleh merosakkan kita dan dia. sebab saya percaya, itu hanyalah ujian kecil dalam perhubungan. so jangan give up dengan ujian kecil tue !
sama-sama susah senang :)
keikhlasan akan terserlah


apa yang penting saya juga CUBA UNTUK JADI YANG TERBAIK untuk dia
KAMI cuba untuk jadi yang terbaik antara satu sama lain ;)

+ thinking is needed
^__^




p/s : bukan hanya dalam percintaaan, tapi juga dalam persahabatan dan kekeluargaan ;))

No comments: