JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Sunday, July 31, 2011

SEMOGA SATU PETUNJUK DARI PERBUATAN KAU TUE

Assalamualaikum

kalau aku cakap aku tengah trauma korang percaya tak ? :(
badan aku menggigil2x nie . hurm xtau la kenapa. nak bercakap pun susah. mcm nak menangis pun ada, tapi aku tak nangis pun ^^

tadi aku nak balik rummah dari kolej, yang tukang amik aku nie hencik sabri.
aku cakap la kat ayah aku yang sabri amik aku so tak payah la dia datang amik
dia pesan
"ookay, abah tak pegi, balik rumah terus tau"
aku cakap la
"okay"

tapi aku tak ikut cakap ayah aku, aku singgah KFC , wangsa maju depan wangsawalk tue kejap .
buat apa? mestilah makan.
kitaorang makan then dah habis makan. pergi kat kereta

sampai2x kereta tengok cermin kereta dah kena pecah
hohohoho
tergamam disituu sekejap
memang SPEECHLES :(
beg baju aku and handbag aku hilang kena kebas dengan pencuri tue
tapi ALHAMDULILLAH sangat2x sebab aku xbawak laptop
dah seminggu aku tak bawak laptop balik kolej, selalu aku bawak, kalau bawak confirm2x la kannnnnnnnn hilang jugaaaaa.
nasib baik aku bawak hp and dompet (barang2 penting)

tapi aku terkilan sikit la sebab bulan nie masuknya 2KALI la aku kena beli kalkulator baru
yang lepas adik aku buang dari tingkat lima, baru minggu lepas, then hari nie kalkulator tue ada dalam beg yang pencuri tue curi so terpaksa beli lain. hahaha, semoga pencuri tue boleh KIRA dan HITUNG berapa banyak dah kerja2x xsenonoh tue dia buat kan ^^

kemudian AL-QURAN, mula memang marah tapi aku redha , aku sedekahkan al-quran tue untuk kau supaya terbukak sikit hati perut kau tue nak bertaubat dari wat keje2x xsenonoh nie
aku rasa, tuelah barang PALING BERHARGA yang kau jumpe dalam kereta tadi
so gunalah leklokkk ye.

BUKU TEKS MGT ! mane nak cekauuu balikkk nih :(
adehhh isnin nie dah la ada kuiz, tapi dah xde buku...nak baca apa? :(
sedih ! padahal baru nak skor untuk kuiz nie, sebab kuiz lepas agak teruk :(
so aku terpaksa fikirkan caranya, untuk jawab kuiz hari isnin aku aku tak rasa aku boleh.aku bukan mencari alasan tapi aku sangat2x buntu. pape pun semoga lect aku boleh faham keadaan

PALING PENTING cermin mata aku, previous entry aku ada bagitahu aku xleh hidup takde cermin mata. hohohohohoho
cemanaaaaaa ni :(
esok macamne punnn, kena pergi wat baru...ahad? kedai ada bukak ke? nak tunggu siap makan hari juga, haiihhhh dugaan betul nie.
takpe, dugaan menjelang ramadhan, Allah sayang kita, sebab tue Allah turunkan ujian untuk kita :)

semoga perbuatan kau tadi, satu pentunjuk bila kau bukak beg aku, xdepape yang boleh kau ambil dan gunakan KECUALI AL-QURAN tersebut.
lepas nie jangan nakal2x lagi tau pencuri! BERTAUBATTT laaaaaaa :D

pengajaran hari ini
"jangan tinggalkan sebarang benda/barang/harta yang berharga dalam kereta yang menarik minat pencuri/perompak/pemecah cermin kereta dan segala PE bila ternampak"

tak baik kalau kita cakap perkataan KALAU bila musibah menimpa kita, tapi aku just nak tekankan, dengar lah cakap mak ayah kita :)


good night ;)

6 comments:

alif haris said...

alif singgah sini ye :)

mR.bUnY said...

huhuhu...sabr je..next time jgn tinggl dlm keta g..xpon klu tggl tu sorok2 sket...

Anis Adila Aris said...

sabar ye.,..eee..jahat pencuri..
nasib baik xde ada yg penting sangat ..

Cik Ila said...

Adik buang calculator dr tgkt 5?wow...hahaha

sabar la ye...ade hikmah semua tu...maybe akan dpt rezeki nnti..;)

erawr said...

sabar ye sayang...

kaizen said...

redho je laa... benda nk jadi...

latest entry 2 Benda yang Blogger TAKUT & Urban : Camera Paling CANGGIH