JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, June 9, 2011

PEROKOK ADA PERASAAN JUGA!

Assalamualaikum

hello people yang tengah lunch tue, makan apa jeee tueeee?
tadi aku dah makan after kelas tapi makan roti telur and roti tue lmbt sgt sedar2x dah waktu lunch. so that, anggap la itu makanan untuk lunch aku hari ini. wuuuuu

aku nak cerita tentang perokok. i dont care about bape banyak sehari dia merokok, berapa batang yang habis, berapa liter asap yang dia sedut dan berapa banyak duit dia habiskan untuk rokok dan lain lain. untuk pengetahuan semua, aku tak suka perokok . FULLSTOP.
tapi aku kena terima hakikat dan terima rokok dalam kehidupan aku because ayah aku sangat la perokok yang tegar. dan aku selalu marah ayah aku.
*durhakakah aku?* sob sob

apa yang aku nak ceritakan in tentang berapa ramai sahaja perokok yang respect org lain semasa berada di public? how many people yang sangat prihatin? aku xkisah kau nak merokok dan nak sedut asap rokok tue banyak2x bagi masuk dalam paru2 kau tue. tapi kau jangan la nak hembus betul2x kat muka orang yang tak bersalah. aku bercakap tentang PEROKOK YANG TAK RETI NAK RESPECT ORANG LAIN YANG TAK MEROKOK. so sila faham ayat aku.
yes i admit. dia juga manusia ada perasaan ada hati. xkan nak terus maki depan2x kang tak pasal-pasal aku plak yang kena hayun ngan dorg,bhaha
just now aku pergi makan kat satu restoran area kolej aku. then sedang aku bersembang2x sorg student kolej nie (lelaki) tgh hisap rokok and dengan selambanyaaaaaaa hembus asap tueeeee kat tmpt aku duduk. yes jarak dia terlalu dekat and no wonder la aku juga mnejadi perokok yang tak diiktiraf dan terhebat. sebab menyedut dan terus menelan asap ayng dia hembusnya.
hebat bukan? perokok pun xboleh nak buat mcm aku buat ;p

then aura-aura nak maki dah keluar tapi aku ingat mereka juga manusia, mesti malu untuk ditegur secara kasar di hadapan public. dan aku pun belum terlalu gila untuk memaki hamun org yg tidak dikenali dengan tiba-tiba. sesungguhnya aku ni penakut tapi aku tak takut ;p lalalalalalalala~~~
then untuk menghentikan semua nie aku bercakap dengan nada yang agak kuat, agak2x boleh buat dia dengar
"haaaaa, ni yg aku xsuka nieeeeee. xrespect org langsung"
dengan gigihnya dia padamkan api rokok tersebut dan sedut air kotak perisa milo.
alamak, comel la plak tindakan dia. muahaha
okay disini aku nak bertulkan kesilapan aku, mungkin aku boleh tegur dia dengan lebih baik, which is cakap dengan dia
"beb, aku xleh bau/sedut asap rokok, nanti aku boleh kena sawan terencat minda yang boleh berjangkit, apa kata kau hisap kau luar dari kedai ni?" ooppsss..hihi
no la aku cakap la leklok "please respect orang lain, *muka ganas dan sinis*"
eh tak tak aku akan cakap "encik, boleh bantu saya encik?" *pengaruh KARAK
eh xsesuai , cakap mcm nie la "awak, kalau nak merokok, merokok la kat luar. kita sama-sama hormat antara satu sama lain :)"
eh mcm tu boleh tak? erk, geli la plak. eh tapi tue je la paling baik kot aku rasa dari banyak2x dialog yang aku cipta tadi ;p
sebab dia manusia ada perasaan dan hati perut, mungkin dia boleh keluar sekejap dan sedut dan main la kau hembus2x kat luar sane then masuk la balik dengan tersenyum sambil sisa bau terlekattt kat baju dan mulut kau
*itu aku xkisah* kihkih

apa-apa pun budi bahasa budaya kitaaaaaaa .huhu
kepada perokok kami yang bukan perokok xkisah nak merokok. tapi apa kata kita respect each other. yang tak merokok hormat yang merokok dan memang tue tabiat dia dan hobi dia dan yang merokok pun kena faham, jangan wat bumi nie u all punya sorang. sama-sama menjaga hati masing-masing. so kalau rasa tengah merokok di tempat awak yang ramai orang especially ramai girl, sila la ke tempat lain untuk merokok. mostly girl mmg xtahan dengan bau tue, kalau aku, aku jadi sesak napassss bau benda alah tue. so kalau semua macam tue, xdelah yang menyusahkan antara satu sama lain. sebab semua orang tahukan, orang yang tidak merokok akan lebih teruk dari perokok disebabkan asap rokok yang perokok hembus tue.




okbai, take care people !

6 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

ish2.
perokok ni selalunya hensem.
:)

wirdawahid said...

bhahahahaahaha, its not the fact!
perokok selalunya bajet. thats the fact! even my dad. kuang2x :P

Afiq Sahidi said...

"PEROKOK YANG TAK RETI NAK RESPECT ORANG LAIN YANG TAK MEROKOK"...

pergh. xleh tahan dengan mereka.. :P

wirdawahid said...

afiq sahidi, huhuhu. kamukahh? Heee

Haffiz MohdNoor said...

Tapi ada perokok yg tau respect org yg x merokok mcm kawan n roomate Apis.. ofcourse la they all perasaan kan.. nama manusia ye tak??

wirdawahid said...

hehe, yup2x. mestilahh. tapi kalau yg xde perasaan tue tatau nak ckp la. sebab dia mmbahayakan org disekeliling :)