JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Wednesday, June 29, 2011

AKU MEMANG KETINGGALAN BAB HANDPHONE


Assalamualaikum

rasa macam dah lama je xupdate bloh
*ahhh bosan laa, ayat same je, tukar laaaa*

oh rasa macam baru tahu hari nie je yang aku ada blog
betapa aku x concern ttg blog sendiri :P

okay now secara ringkasnya aku nak taye pendapat anda semua wahai blogger ehsem ehsem and omey omey
memandangkan aku adalah seorang yang sangat ketinggalan dalam kewujudan pelbagai feature and design2x handphone yang BARU , jadi dengan langkah berjaga-jaga supaya tak memalukan diri sendiri, aku dengan rendah diri dan tawaduk ingin bertanya handphone apakah yangggg terbaik untuk bajet yang tak tinggi mane pun, kalau org kata nak beli BB tue memang xlepas la.
sebab kenapa aku nak beli murah lagi dari BB? padahal skrg dah mcm2x iphone4 la bagai dah keluar tapi still nak guna model lama? LAMA? lama sangat ke? mane lama dengan HANDPHONE MODEL 6800 aku yang sekarang?
*tutup muka malu*

aku guna handphone tue since darjah eh silap since TINGKATAN EMPAT dan sekarang aku berada di TAHUN/SEMESTER 3 di kolej universiti koperasi polis batu caves. gombak
hamekkk kauu, dengan alamat sekali aku type.
jadi adalah sesangat lamaaa dan masih lagi boleh guna handphone tue, MASIH okay, see? betapa aku nie seorang yang cermat dan berhati2x memakai sesuatu barang.
dalam tempoh tue, ayah aku dah berapa kali tukar phone, tapi anak dia? dia biarkan terkontang kanting. takpe, aku xnak menyusahkan kedua ibu bapa ku kerana mereka banyak tanggungan termasuk pembelajaran aku yang kadang tak CUKUP duit MARA -,-

aku nk citer sesuatu
mase sem lepas an, aku pergi la giant batu caves dengan akak bilik aku
then saje berhenti kedai phone, tengok2x phone, pastue nampak, eh murah je la hp samsung jenis apa tak, tapi mini ada kaler pink (touch screen) tahu tak yg manee? haaa yg tueee la, aku dah beria nak belui, duit time tue mara baru masuk, gedik dan gatal dan tangan nie, akak bilik aku pun same tak sabar nak tukar phone *padahal tak rancang pun nak beli phone*
then taye2x, dia nak trend in hp dia (akak bilik aku)
then aku dengan megah dan bersungguh t
anya la juga berapa kalau aku trend in dengan harapan nak dapat murah. wakakaka
*gelak dulu sebelum korg gelak*
"sorry dik, kita dah xamik hp jenis nie"
aku teruk errrkkk? dalam hati, keji sangat ke handphone nokia 6800 aku nih? sob sob
terus dengan malunyaa masuk dalam beg balik.
al kisahnya TAK BELI sebab aku kedekut :P

kisah ke dua kat giant jugak, nie dengan kwn2x, aku citer la, aku baru lepas 3G dengan incik hati
kau tahu dia ckp apa? SENTAP MAKKK
"eh hp kau ada3g ke?"
erk? aku rasa nak penyet2x je dia tue jadi ayam penyet :P
mentang dia pakai BB ...sob sob
tapi kira okay la, sebab 3g aku boleh tengok muka masing2x xde la pakai BB kena reflect kat cermin.ngeh2x
*kalau dia baca confirm dia marah aku, aku kutuk dia kat blog*

okay cukup la dengan al kisah yg menyayat hati tue, so skrg aku decide xnak dengan hp lama. terus terang aku malu -,-
mcm pakai 3310 la pulopp, kengkawa semuaa dah canggih, masuk kelas semua bukak lagu guna hp, konon nak bgthu speaker dia lagi
canggih dari aku
*ayat nak sentap je,*

penah sekali tue *adehhh citer lagi*
aku nak bluetooth lagu, then tetibe failed, aku salah kan phone org tue sebab aku rasa hp aku masih canggih lagi. kalau bluetooth pun xboleh mmg aku sumbat dalam lubang jamban.t hen xjadi bluetooht, cuba kat org lain, pun xboleh rupanya, aku puye bluetooth yg rosak, aku nak anta kat org xde masalah, aku nak terima dari korang je ada masalah. mane noleh, asyik memberi tak menerima -,-
hehehe

okay dah sebelum aku bebel panjang aku nak taye la korang yg ehsem n omey
C3 okay tak?
tue je la aku rasa bajet aku, nak lelebih tunggguuuuuu aku habis belajar, tak pun mintak demand sikit masa hantaran kawin. erk? kawin? -,-


9 comments:

aizadalias said...

=D

kaizen said...

zaman skang nih hp slah 1 hantaran wajib kot... x kire tunang ke... kawen ker.. mesti ade...

wirdawahid said...

kaizen, hahahaha hantaran lak dia komen. bukan nak komen sal phone :P hehe
MESTI laa, so lelaki bersediaaa la :D

wirdawahid said...

eh silappp, handphone aku pakai skrg NOKIA 6288 :d

kaizen said...

xmo ah komen psal hp... sbbslalu folo jer psal hp2 bru tp nk belinyer x mampu jugak... hehehe

*pesan kat bf awk jer wirda...

wirdawahid said...

okay lagi dari wirda, dah la xfollow up, nak beli lagi xmampu :P hehehe

~Kirin Selama Perak~ said...

guna mengikut kemampuan..
:)

OnlyZul said...

typo byk gile..ngeh..ngeh..

ok jugak C3 tu... tpi tak tau la support 3g ke tak. rasenye tak kot.. try la touch screen..byk yg murah2.. SE X8 ke, galaxy mini.. Android..hehhe

Azza Rynna said...

azza rae oklah tuh...kalo nak di bandingkan dengan hp azza..haha