JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, May 5, 2011

KENAPA SEKARANG BARU AKU TAHU?

Assalamualaikum

maaf la, mungkin aku terlalu bercerita akan hal peribadi aku
tapi bak kata orang, blog aku, suke hati aku la kannn :)
aku cuma nek meluahkan apa yang baru aku tahu.
selama diorang rahsiakan dari aku, tapi kenapa? dia tak sayang aku ke sampai diorang rahsiakan dari aku? padahal hal nie berkaitan dengan aku
tapi aku bersyukur sebab aku tahu selepas aku dah habis final, ada hikmahnya aku tahu lambat
final aku berjalan tanpa emosi kerana cinta
sebab lebih rasa sangat bosoh bila down pasal study sebab cinta

aku gunakan perkataan saya nie untuk bahasa kan aku dan dia

saya tak kisah awak xnak mesej saya or kol saya sekali pun
yes, saya tahu awak penat, keje la kataaa kan *time tue la*
so saya langsung tak pernah terpikir yang awak akan buat benda yang saya tak suka belakang saya, kalau betul awak just suka2x awak perlu bagitahu saya, itu pun kalau awak jujur
awak keluar bukan dengan orang lain, tapi dengan awek kawan awak sendiri
awak xde rasa bersalah ke kat dia? awak tahu tak perasaan dia time tu?
sikit pun xde nak cakap maaf ke kat kawan awak tue?
nasib awak baik sebab saya tahu lambat, saya tahu bila keadaan dah reda.

malam tue memang saya nekad nak lupakan awak
diorang dah ckp, masa depan saya lebih cerah dengan laki lain, tapi saya degil.
saya lemah dengan pujukan awak tue
yes, saya silap kerana itu
tapi kena diorang tak bagitahu setiap patah yang keluar dari mulut diorang itu rupanya ada makna?
saya nak taye, masa tue awak xde mase dengan saya, tapi kenapa awk ada masa dengan perempuan lain? saya xkira la even perempuan tue saya kenal ke tak, tapi dia tetap perempuan,
kenapa bila saya betul2x sayangkan awak, awak mula buat hal? dulu bukan main awak nak kat saya, pijak semut pun xmati
tapi sekarang? nak mesej saya pun tak boleh. busy, kredit takde, penat, mengantuk, nak mamam
alasan lapukkkkk semuaaa tueeee
aku dah bosann!
orang yang xde apa2x dengan saya pun perasaan yang awak hanya contct saya bila awak nak ajak saya keluar
awak rasa kalau saya cakap macam tue kat awak, awak bangkang x?
sebab bagi saya memang pun. awak xde rasa hati nak temankan aya even sekejap mesej.
kalau malas sangat nak menaip, saya tahu handphone awak tue canggih
jadi malas nak menaip, apa salahnya awak kol saya?
kredit takde? awk ni, baru topup kredit tak, awak buat apa dengan kredit awak tue?
saya nie, rm 5 kadang lebih dari seminggu tahan tau x
sebab mmg saya tak mesej dengan sape2x
kalau ada pun, bape sen sangat la kredit jalan

saya sangat terasa hati , lagi2x tempat yang awak pergi tue adalah tempat di mana saya pernah ajak awak pergi dulu
tapi sampai sekarang awak xbawak saya pergi
mula awak kata tempat tue tak best, then xtau jalan
okay fine, saya memang sangat2x faham time tue
then saya lupakan niat saya nka pegi dengan awak. memang saya tak berharap dah lepas tue
tapi bila saya dengar awak pergi dengan DUA orang perempuan saya rasa sakit hati
dan paling menyakitkan adalah, masa tue awak cakap kat saya awak busy, penat
tapi macam mana awak ada masa ajak dorang atau terima ajakan dorang, saya pun xtau untunk pergi sampai ke shah alam, rumah awak kat ampang, diorang kat kajang..
so think it.

dari dulu saya dah cakap, fikirkan balik hubungan kita
satu persatu masalah datang
dengan sikap saya, perangai awak
memang dah tak serasi, tapi depan orang ramai kita berlagak macam kita adalah pasangan yang terbaik. fine sampai bila nak teruskan drama dalam kisah kita ni?
saya penattt

kalau dengan awek kawan awak sendiri awak pernah keluar apatah lagi dengan orang lain
dengan orang yang saya tak kenal
xtau la kannnn itu
hanya Allah saja yang tahu apa yang awak buat dan di mana tahap kejujuran awak terhadap saya
kalau awak cuma nak balas dendam atau melepaskan tension
saya tak boleh terima
memang dulu saya banyak wat awak sakit hati, dulu saya budak sekolah, yang hanya tahu nak berseronok tapi sekarang saya rasa walau saya masih xcukup matang
tapi saya dah boleh pikirkan hubungan kita dengan lebih serius atau tak
saya tak hubungan kita nie hanya sampai sekerat jalan
kita hanya membazirkan masa kita selama 5 tahun je.
thats all.

7 comments:

Lulu Rahman said...

saya pernah rase sakitnye , dan saya tau sakitnya . cuma beza awak lebih lama . sbarlah , mungkin Allah janjikan yang lebih baik :)

kaizen said...

Allah nak permudahkn wirda jawab exam....

*lelaki yg x mensyukuri apa yg ada depan mata mg cm2...

Cik Ila said...

sabar2..huhu

wirdawahid said...

ye, saya boleh sabar dengan keadaan mcm nie. tapi sampai bila? saya takut mensia-sia kan masa muda saya dengan dia yang mungkin kami nie xsesuai. urmmm

wirdawahid said...

kaizen, alhamdulillah. wirda sangat bersyukur kerana itu....

wirdawahid said...

cik ila, terima kasih :)

bella said...

yup. kau kena fikir jugak .
habiskan masa yg siasia untuk org yg tak hargai kita. :(