JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Sunday, May 8, 2011

HAPPY MOTHER'S DAY


Assalamualaikum

rata-rata seluruh blogger dah mengepdate seperti tittle yg tertera di atas
tapi aku? baru nak mengepdate..
paling awal update irine nadia marcello laaaa, hehehe

okay seperti yang sedia maklum pada 8 /5/2011 adalah tarikh bagi ibu-ibu disuluruh atau serata pelusuk dunia mendapat penghargaan, haiiihh bukan maksud aku hari-hari biasa tak perlu dapat penghargaan tapi tarikh nie special la orang omputih kataaaa.

ades, ramai betul dah jadi ibu, bakal jadi ibu yang tengah2x comel pun ade..
*buat i sabar tau sebenarnya, tapi i buat muka relax jeee*
agagaga, betul wei, xcaye tanya la wanita-wanita diluar sane, aku yakin perasaan ini bukan aku sorang je rasa, yakin ! harus yakin :D

SELAMAT HARI IBU !
HAPPY MOTHER'S DAY !
untuk
RATHIAH BINTI RAMZAN
ma yang tersayang

nie la mak aku, nampak tak? gigih dia mambanting tulang mengerah tenaga selama nak membesarkan aku, dulu laaaa sekarang dah jadi suri rumah sejak dapat adik baru -,- hee
yang besar hitam tue, bukan ayah aku hokeyyy, itu cuma gambar semata2x, ish2x.
ni ayah aku punye idea la nie suruh mak aku bergambar cenggini
tak senonoh tul hahaha, tapi COMEL hokeyyy :D

walaupun kekadang aku terpandang slek kat ma, tapi betul laa tak sengaja kot
*pernah la sengaja, kihkih..dah lawan tak leh body languange pun bolehh la*
isk isk isk, nampak tak aku belum jadi anak yang baik ;(
mesti mak aku sedihkan ..penat kecik-kecik dulu jaga aku siang malam, bagi susu, buatkan susu, tukar lampin, dodoikan, lambung2x aku, dukung aku ke hulu ke hilir
dalam perut aku la paling berat antara adik beradik aku yang lain
aku xingat berapa, tapi berat la
tapi gigih mak aku bergerak, jalan sane, shooping sini, pegi dapur masak kan untuk suami tercinta basuh baju, basuh kain
*perut tengah berat tue*
betapa sabarnya hati seorang wanita yang bergelar ibu
hingattt senang ke nak jadi ibu? nak nak zaman sekarang, baby pun dah pandai pukul mak sendiri, pekejadahhhhnyaa. grrrr
xkunafikan, aku sendiri takut nak beranak mengenangkan budak2x zamannnn sekarangg perangai pelik, orang kata salah dia tengok semuaaa elokkk *walaupun lambat lagi*

dulu masa kecik2x mak aku kata dari kecik sampai ke la ni nak jaga aku susah
tapi la ni aku rasa senang jeeeee, erk?
dulu mase ngandungkan mak abg aku, mak aku takut g hospital, tapi kena pakse sebab suami tercinta suruh juga, bawak dia
then masa ngandungkan aku, ayah aku masuk hutan *bukancari kayu api, biasalah bapak aku ASKAR, bangga seyyhhh*
nak-nak time dia nak bersalin, ayah aku xde, dia dapat peluangggg la bersalin kat ghumah
hamikkk kauuu pedihhnyaa bukan mainn lagii. erk? *mcm aku yg rasa plak*
tapi masa aku lahir bidan kampung tak sampai lagi
alasan dia telenovela tak habis lagi *okay aku tipu je, tapi memang alasan dia tak logik langsuung, tak penting langsing nak bandingkan tugas dia sebagai bidan kampung*
so nenek aku je kot jadi bidan time tuh, sakit weiiii, sakittt sangattt walau aku tak rasa tapi aku pmpuan aku dapat rasakan walau aku tak rasa *okay dah merapu*

bila aku keluar je kan, aku keluar tak nangis, dalam karung lagi...
mak aku kata tangan aku dok kaih kaih *tau xkaihh tue apa??*
ala macam nak berenang tueee, mesti comel gilaaa aku time tuhh dengan badan penuh darahh bagai kan....eeeuuuwwwwwww

okay tue seksa nak beranak kan aku, time nak jaga aku lagiiii laa yarabbi punye susahhh
aku akan diam bila mak aku wat cam ni
nampak tak? okay fine, sapa nak diaaaaa.................. hihi
mak aku kena angkat2x aku guna tangan , ala action mcm lmbung, tapi tak lambung. baru aku senyap, mak aku berhenti aku nangis balik
perghh nasib baik tak bagi nama lambung kat aku, kalau tak aku sanggup turun naik mahkamah tukar nama.hikhik
alhamdulillah ayah aku yang hensem bagi aku nama
WIRDA AZURAINIE
cantik x? okay fine -,-

aku selalu nangis masa kecik , kuat plak tueee, tapi besar aku rasa aku la anak yang paling baik -,-

kihkihkih
xpe, at least aku cuba untuk menjadi yang terbaik maaaaaa, muah2x
tadi dah ciumm maa dahh :D
aku bagi perfume kat diaaa, tapi aku rasa ayah aku yang rembat nih, sebab dia suka pakai perfume perempuan ? apakah?
okay bapak aku normal k, cuma dia suka bau yang lembut2x nih.
*betul ke apa aku ckp ni?*

aku rasa dah banyak aku membebel dan menceritakan

selamat hari ibu sekali lagi dan aku tahu xde sedikit ucap terima kasih untuk ma tadi

TERIMA KASIH ma, sebab selama nie menjaga makan, minum ,pakai, karenah , pandai back up kak time dating -,- hihi
terima kasih atas segalaaaaaaa2xnyaaaa la!
insyaAllah kak akan balas setiap kerah2x yang keluar untuk membesarkan kami adik beradik.
kak akan buktikan pada orang2x kampung *aicehhh org2x kmpung, hihihi*
yang bahawasanya anak ma n abah juga boleh berjaya ;D


WITH LOVE : WIRDA AZURAINIE BINTI WAHID

4 comments:

zacky ~786~ said...

alalaaa so sweet ,~
kuat yerr mak .. dlm gambar tu.. hehe..

luv my mommy too :D

wirdawahid said...

hehehe, tue la kannn..setiap dari kita mestilahh nak ckp ibu kita kuat ;) kan kan, hehehe.:)

yeahhh ;)) ccuwiiittt :D

SyafiqahSyaza(SweetSyaza) said...

sweet sgt...
btw jemput singgah ke blog..

http://syafiqahsyazaibrahim.blogspot.com

wirdawahid said...

heee, thanks syafiqah :)
will do ;D