JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Friday, February 25, 2011

*PAYUNG EMAS*

Assalamualaikum
jiwa aku yang sedang menaip untuk menghupdate blog sangat berserabut
mula-mula nak update tentang perasaan aku, konon nak meluahhkan laa.
*jangan pikir aku dimadukan plak*
tapi, tetibe aku terbawa untuk ceritakan dan kongsi dengan blogger lain semua tentang payung emas tue dengan lebih mendalam.
bagi lelaki, aku nak dorang tahu apa perasaan seorang wanita apabila keinginannya untuk mendirikan masjid sekali lagi dengan wanita lain.
memang baik, tapi hati wanita yang seperti tisu nie tetap akan rapuh dan kecewa bila keinginan itu diperkatakan. walau senyuman yang terukir sambil menjawab *boleh* dalam hati ia tetap wanita, manusia yang punya hati yang rapuh.
tapi InsyaAllah, selepas aku baca satu entry dari satu blog ni aku menjadi sangat tersedar dari dunia sementara ini . apa yang penting kita perlu tahu matlamat hidup kita yang sebenar.
hanya wanita yang kuat iman dan kesabaran sahaja yang mampu mengizinkan suaminya berkawin lain. sebab bukan apa, takut ikatan yang baik tue berakhir dengan pergaduhan dan sebagainya , tapi jangan risau segalanya ditentukan oleh Allah. segala dah tersurat dan pasti yang ditentukan olehNya ada hikmah yang kita belum nampak.
bagi aku itu satu ujian yang besar bagi wanita yang bergelar isteri.
memang aku xkawin lagi dan rasa macam xlayak kot nak berceritakan akan hal ini.
tapi sekadar berkongsi rasa. tapi semestinya la kan sebagai seorang wanita, pastilah tidak ingin perkara seperti ini berlaku kan, tapi andai tersurat dan tertulis dan takdir untuk menghadapi ujian seperti ini, aku rase mereka adalah orang yang terpilih :)
kerana berpeluang membuktikan keimanan dan kesabaran mereka terhadap penciptaNya.
andai ungkapan aku salah sila la tegur yee :)
pasti setia wanita yang melaluinya fikir yang mereka tidak cukup baik untuk suaminya
bagi aku, selagi kita tahu dan sentiasa cuba yang terbaik untuk menjadi isteri solehah, maksudnya kita bukan seperti yang kita maksudkan . sebab ini dikira ujian :)
yelah, berkongsi kasih, sape nak kan? sedangkan kasih sayang ibu bapa kita terhadap adik beradik lain pun ada je yang dengki, along terlebih la, angah terkurang la, acik terbiar la .
tapi lagi beruntung andai suaminya itu adalah seorang yang bertanggungjawab, jadi jangan cari suami , cari calon bapa untuk anak-anak kita masa akan datang.
suami senang, tapi sebagai bapa belum tentu mereka boleh melaksanakannya jika belum bersedia.
begitu juga dengan lelaki, nak cari perempuan biarlah yang tahu menjaga diri sendiri, anda sendiri, keluarga dan paling penting boleh menjadi seorang ibu.
terutama dari segi mendirikan solat :)
*saya ingin seorang lelaki yang sering mengingatkan saya untuk solat*

oh ya, korang semua pasti teringin nak baca kisah tersebut di blog tuannya sendirikan?
actually aku xkenal dia pun, member aku SHYLA yang suruh aku baca dan aku sukakan blognya, disamping berblog , boleh menjadi satu terapi untuk kita berfikir seketika.
tidak la hanya dengan gosip2x artis luar dan dalam sana sini
mengata sana sini , betul x?
dan penggunaan bahasa yang best tue la buat kau rasa blog nie macam novel seketika :)
yup, sapa ada blog2x yang citer ala ala novel sedih, meh la kongsi dengan wirda.
i loikee ;D


sila klik disini untuk terjah ke blognya dan mula berhati sayu :)

maaf empunya blog kalau andai saya dikira menceroboh. tapi sekadar berkongsi :)
salam perkenalan dari wirda
^^

4 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

sapa nak payung emas.
meh sini kenal2 ngan KSP
hahahaha

wirdawahid said...

KSP: hamboiiiiiiiii, sukaa yew kalau payung emas.
wirda xready lagi nih nak bermaduuuuu.HAHA

♥NuR SyAFiQah♥ said...

hehe..payung emas :)

hamzah ian said...

sedih weh