JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Sunday, January 16, 2011

KHURAFAT itu memakan diri sendiri


Assalamualaikum.

selamat petang semua
anda sihat? oh saya tidak dari semalam hingga kini pening kepala berleluasa dan tidak baik2x.
sudah telan beberapa panadol jugak tidak baik ;(

esok ada kuiz eco tapi xstudy
lagi.
huhuhu
camneeee nie itewww nak jawan sokkk, pale pening nak study lol.

okay, title or entry kali ini bukanlah untuk berceramah agama ye, saya tak cukup ilmu lagi nak berdakwah nie.
tapi cuma ingin berkonsi ceritera yang sudah saya tonton .
KHURAFAT

kan sedang hangat, ade yang kata cerita melayu yg paling srram, suspen, banyak pengajaran dan mesej yang sangat dekat cara pencapaiannya.
yess saya akui saya sukakan cerita seram malaysia kali ini

nasib baik saya tengok khuraf dari tengok hantu kak limah ;P
hehehe

petang semalam tetibe abang ajak tengok wayang, dengan lantas bersiap untuk pergi nengok.
dah lamaa woo tak tengok wayang.

apa yg boleh diperciterrkan,
pengajaran yang dapat dalam citer tue, kita sebgaai perempuan jangan terlalu sombong dan suka menyakitkan hati lelaki sebab mereka boleh wat apa sahaja untuk dapatkan kita sama ada kita suka ke tak. sebab tue dalam islam perlu mengamalkan dan menjaga hubungan sesama manusia.
dan bagi lelaki pula, jangan guna jalan singkat untuk dapatkan sesuatu ;D
walau benda nie xkira lelaki dan perempuan leh wat, tp saya bercakap berlandaskan cerita khurafat okayy :D

benda2x mcmnie adalah haram dan akan memakan diri kita sendiri seperti dalam cerita tersebut.
kalau korang nak tahu kenapa dan mengapa aku saya cakap macam nie silalah lihat di pawagam sekarang. memang tak akan menyesal punyaaa.
best best best okayy ;D
aku ade gak lah terjerit kecil. hehe
takut dan banyak suspenn
sedihhh pun ada, rase kita lak yang xpuas hati kenapalah dia wat mcm tue
sape la punca sebenarnya.hehehe
yang pasti amik cerita itu dari segi positive untuk beri nasihat kepada kita.
amaran serta pengajaran ;D
so apa tunggu lagi, pegilahhh cari TGV berhampiran anda ;D


selamat menonton ;))


4 comments:

yuyu cupink said...

menarik . tp sedih . xajak pun kan g tgk . huhu

E.d.Y said...

best ek?dah ramai cakap best...nak g tgk la esok

wirdawahid said...

yu : lol g dengan adik beradik wirda jelah :)

wirdawahid said...

yup. best sangattt. jalan cerita dia memang lain dari yang lain.
selamat menonton :D