JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, December 16, 2010

TERHARU DENGAR CITER CATRIONA ROSS

salam
aku nak bagitahu, yang aku akan ke korea tak lama lagi
aku tak kan bukak fb ataupun blog
aku akan berada kat sana selama sebulan , tue semua untuk habiskan sisa hidup aku, eh silap sisa cuti aku.
jadi aku nak, balik nie aku nak tengok followers aku dah mencecah 7000 okay?

hahaha
dah2x, jangan nak teruskan penipuan disini

xdelah aku nak bagitahu, apesal malam nie sejuk dia lain macam hajaaaaa
aku berpakaian dah macam dok korea dah nie
wahhh, korea? haaa abg edy suka melancong. bila nak bawak saya g korea? haha

tadi an aku dok tengok tb. saluran astro oasis bersama fadzilah kamsah-selami jiwa
walaweyyyy, aku nie bukan jenis yang suka melekat2x kat tb, lagi2x kalau dah ceramah2x segala walau aku tahu penceramah dia hevatt, tapi tadi aku terlekat sebab satu je
seorang tetamu dia cakap pasal attitude+gadis bertudung
aku jadi tertarik. sebab apa, sekarangkan dah banyak+dah selalu+dah ramai
perempuan bertudung dilabelkan sebagai seorang perempuan yang lagi lebih teruk dari yang freehair .
yes, aku sebagai kategori wanita bertudung nie agak terasa la gak an, sebab bagi aku attitude nie tak perlu dinilai dari segi penampilan je.
memang aku akui tak semua wanita bertudung tue baik budi pekerti, ada yang ramai wat benda tak elok kat luar sane , tapi sekurang2xnya dia dah menjalankan satu kewajipan dia sebagai seorang wanita muslim dari dia dah la wat dosa dah tue tak tutup aurat kan lagi bertambah dosa tue . maksud aku nie bukan menggalakkan atau back up perempuan bertudung yang perangai hampesss tue , tapi cuma nak menegaskan. jangan dilabelkan perempuan bertudung lagi teruk dari perempuan tak bertudung. cuba korang pikir, xkan dia perlu bukak tudung untuk nampak baik macam pompuan yang dok dedah aurat dia tue?
tue semua atas diri masing2x.

xpayahlah nak salahkan wanita bertudung macam tue, tue attitude dia . nak suruh dia jaga imej wanita bertudung memang tak la kan zaman sekarang, mane ade pikir perasaan orang lain.

cat kan dah mula bertudung/berhijab
aku dengarlah cerita first dia dapat petunjuk atau orang kata dah sampai seru nak pakai tudung
aku menangis dan terharu kot
bukan apa, cerita dia .
dia pegi teman kawan2x dia beli tudung kat satu butik. lama sangat an, dia pun dok la tengok2x dan amik satu torai pakai
masa dia pakai tu an, dia dapat rasakan sesuatu.
dia terus bukak sebab dia rasa takut. kawan2x dia taye kenapa. dia bagitahulah dia nak pakai tudung. mak hai,,kawan2x dia ada yang gelak nyah, siap da yang cakap pakai tahun depan la azam 2011. pastu balik rumah dia nangis, husband dia outstation. dia cari tudung2x kat rumah tapi xde, yang ade selendang. dia call kawan dia ajak pegi beli tudung.
balik tue, husband dia dah ade kat rumah, husband dia terkejutt sangat n mampu peluk n cium je catriona ross
*__*
sweet

waaa , bagi aku beruntung kot bagi mereka yang merasakan macam tue. tue tanda Allah tue maha pengasih dan penyayang
dia tak pikir langsung pasal job dia lepas tu.sebab dia pikir
dia wat sesuatu yag baik kerana Allah, soal rezeki semua tue Allah yang akan aturkan untuk hamba2xnya
suka betul kata2x dia yang itu!
dan minggu depan dia akan start new job :)
Alhamdulillah


dia start bertudung pada 16 julai. birthday dato' fazdilah kamzah and my hubby jugak tau!
*nak jugak kecoh satu blog
hahaha

semuanya atas diri masing2x nak pilih hitam ke putih
bertudung atau tak , bukan isunya. walau dia memalukan wanita bertudung .
biar seorang jangan semua orang kena tempias tue.
kasihanilah kami *muka grrr


6 comments:

SHYLA said...

isu sensetif derrr hhuhhuhu
sebenarnya sama sajer........
pakai mcm tak pakai pon tada guna der...
senang-senang semua salahlah hehe..

a.ah ak tgk segment ni,hari tu,paling best an LAKI die handsome hahah (tk da kena mengena)

Fxysche Nas said...

indahnye rase..
beruntung catriona dpt merasakan nikmt sebegitu.
hrp2 ramai wanita yg bertdung brlndskn syariat yg sbenr kn..
huhu
aminnn ^_^

Annie said...

Betul tu, wanita bertudung dilabel dengan macam2 benda. Itu belum lagi pasal fesyen bertudung ni, bertudung tapi sanggul tinggilah, dedah bentuk badan la.

Bagi saya, sebelum kita tegur sanggul yang tinggi, yang rendah ka, apa kata puji dulu dia sebagai seorang wanita yang berhijab. Kalau niatnya salah atau amalannya kurang baik, biarlah Allah yang tentukan.

wirdawahid said...

shyla : aku rase tak sensitif kot sebab mane2x aku pegi dah ramai yang cakap mcm tue. so, aku yg bertudung ni rase mcm xadil kot :) nak salahkan semua lagi tak adil derrrr :))

Fxysche Nas : kannnn, bertuah..insyaAllah semoga macam tue. amin :)

annie : yeess! tegur diri sendiri dulu, kalau dah rase okay baru layak untuk tegur orang :)
betu;, kita dalam islam nak menegur pun ada adab jangan sampai nak menyakitkan hati orang yang dutegur. puji dulu dan lepas tue bagi cadangan, kita yang terkena pun mungkin tak terasa sebab tue rase seperti idea dan rase ade yang betul2x amik berat ttg kita:) jangan nak etrus hentam je. semuanya bermula dengan nawaitu :)

Siti Nor Salwa Che Lah said...

bgusnya...bkn senang nk wat perubahan tuh...=)

wirda azurainie said...

siti nir salwa che lah, yup2x bukan senang seseorang tu melakukan perubahan yang baik. semuanya kena dari hati dan nawaitu yang betul :)