JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Friday, December 3, 2010

MADU DENGKI SUSAH DAN SENANG!

salam
okay baru pas melantak maggi ayam.
dulu aku xsuka maggi.
xsuka
xsuka
xsuka
ish mengada lak kau bagitahu banyak kali xsuka.
tak suka tapi makan jugak!
makan sebab aku belajar dari asrama la.
dulu aku tinggal kat asrama kem terendak, melaka
dua tahun je form4-form5.
kat situ lah aku suka makan maggi.suka?
ohh takdelah suka sangat.
apabila no choice sahaja aku akan cari dia.
jahatkan aku?
senang tinggalkan, susah baru cari.
ish jangan amalkan attitude seperti ini.
"out of service"
ada kena mengena tak? boleh la, tempias2x sikit an.

ni la yang aku nak cerita sebenarnya. bukan nak mengungkit (padahal dah mengungkit dah nie)
manusia zaman sekarang.
sape yang dengar ayat nie xcakap papepun dah geleng kepala.tul tak?
manusia okayyyy. jadi aku pun tergolonglah.
jangan dok kata aku mnegumpat mengeji kau plak ye nyah ~!
habis madu sepah dibuang.
ramai kan manusia mcmnie sekarang. takut tak? takut tak?
sampai ada yang cakap makhluk yang paling ditakuti pada masa kini ialah..jen3x..
"manusia"
yes, aku setuju. tengok saja la kes2x bunuh dengan kejam tue. aippp, tue bukan manusia.
haaa so pikirlah sendiri k.
depan baikkkk. pijak semut pun tak mati. belakang. pijak tini aku (merujuk entry lepas)
terbabas kot dibuatnya.

dua konsep ye sekarang habis madu sepah dibuang atau senang ditinggalkan susah baru cari
nak taye. adakah dua konsep ini terdapat perbezaan?
jap aku fikir.
.
.
.
..
.
okay. bagi pendapat aku.
terdapat sedikit perbezaan je.
maksud nak kurang same dah KOT.
(pendapat aku oke. pendapat korang? sila share)
habis madu sepah dibuang nie macam dorang nie dulu baik baik baik sangat. banyak A nie tolong B dengan IKHLAS, si B nie pun xkurang gak selalu jugak susahnya. nasib baik ada si A.
jadi bila banyak pengorbanan yang tidak mengharapkan apa-apa balasan tetapi mendapat jugak lah balasan tanpa dipinta dengan cara yang tidak sepatutnya.
mungkin si B nie mula menjauhkan diri, membencinya, menuduh bukan-bukan dan sebagai bagai lagilah yang seumpama dengan itu.
itu dinamakan habis madu sepah di buang.
ala ayat nie femeslah! kalau dalam couple tueeee.sikit clash ayat nie yang keluar. bagilah ayat sedih+pedass yang lain pulak.
kau bagi ayat tue orang tahu kau baru putus cinta.hahah (kebiasaanya)
jadi dalam konteks ini (wah konteks bagai aku nie, ingat pernceramah terlepas ke aku ni?)
bila dah habis madu sepah tue dia buang dah xcari balik. maksudnya dia buang terus. xtaulah kalau ada yang jilat balik sepah tue. yucks!

senang ditinggalkan susah baru cari pulak.
si A ni seorang yang berlagak sombong bodoh segala la kan.
bila senang dia tak ingat kat sape dah. dia dok sibuk dengan kesenangan yang dicarilah.
tapi bila susahh mendatang, almaklum lah, hidup tak selalunya indah/cerah. kadang di atas kadang dibawah *tolong ingat ye manusia ;)
dah datang susah baru cari si B dulu bukannn main, jalan selisih bahu pun xpandang. dok dongak kepala sampai ke langit kalau boleh. ish2x. sombong bongkaknya kau ni ye nyahhh.
dalam laman sosial nak bertegur hai pun jangan harap lah ye nyah~ hampeh sekali.
*si B nie pun xkisah jenis dia. sebabnya si A nie xde kaitan dengan hidup dia. xkacau hidup dia
tapi tetibe datang mintak tolong ke, ape lah yang mempamerkan yang si A mungkin merayu atau pejelah maksud yang membawa si A ni datang sendiri pada si B.
dan dah senang chow balik.
okay nampak annn.
dalam hal ini, dia datang balik bila dia pergi.
kira dia jilat balikkk la.hikhik *xbape sesuai kot

apa-apa jelah. tu pendapat akulah. xsama dan terdapat perbezaan.
yang penting dan hakikat yang kita kena terima ialah dua perkara tue lah yang selalu berlaku dalam kalangan kita pada hari ini ye.
oh ya, yang the latest punya.
hasad DENGKI! weeee. please.
cukup2x la dia mnedengki. biarlah dia cantik, dia kaya, dia hot,dia gedik,dia over.
kau xpayah nak kacau hidup dialahhh.
kenapalah perlu dengki? sebab dia tak tengok kat diri dia apa yang dia ada sebenarnya!
dok sibuk jaga tepi kain orang lain.
hidup. semoga aku bersedia hadapi perangai-perangai seperti ini.
kita tak tahu masa akan datang dengan siapa kita berjumpa.
dengan orang rapat kita pun mungkin kita boleh jumpe.
so kalau boleh, hidup nie jangan percaya kat sape2x. bagi aku.
nak percaya, hanya pada family je.
kadang family (adik beradik) pun xleh caya sekarang na.
u know them better rite ;)
thank you
*__*

p/s : habis jugak aku merapu meraban . ngeee, peace.
ALAMAK! heel nie gorgeous lah! kalah aku. *__*
waaaaa, nak memilikinyaaaaa.
akan kucari mu ya ;)

No comments: