JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Saturday, December 11, 2010

KENANGAN WAKTU SPM




salam
hi ! thanks to my bestie
SHYLA
coz telah menginformkan tentang segmen yang sangat menarik ini.
yang mana boleh kita ceritakan serba sedikit tentang kenangan mase SPM dulu.
segmen ini telah dianjurkan oleh
BANGKU KOSONG

jap nak gelak dulu. hahaha
sebenarnya banyak kot kot kot yang kelaka atau gelabah time spm dulu.
tapi satu jelah yang aku tak leh nak lupa-lupa-lupa dan lupa.
time spm , bila kat asrama sah2x la tinggal geng2x form 5 je an dok hostel.
aku dok katil bawah, asalnya katil aku atas. tapi susah nanti nak study and baring2x kan. aku pilih katil bawah. .

aku seorang perempuan rabun yang sangat desperate akan kacamata popol aku.
i can't live without my "cemin mata"
satu malam sedang aku lena tidurr sampai mimpi2xkan soalan yang bakal keluar esok.
tetibe aku tersedar dan cuba menangkap sesuatu.hahaha

kawan aku yg kat atas jatuh DARI KATIL!
can u imagine seorang perempuan jatuh dari katiL? homaigod!
i tell u, its scary u knowww.
yang xleh blah aku boleh dalam mamai nak cuba nak tangkap dia menggunakan sebelah tangan jeee!
how great i am!
haha, kuasa apakah itu?
keadaan berlaku dengan pantas tersangat2x .
sedar2 aku tengok de benda terpelanting!
dia dah jatuh bawah dah. time tue semua bangun sebab terkejut.
perasaan aku time tue
*terkejut+kesian+gelak sikit dalam hati.
jahatkah?

jangannnnn,
sorang member cakap
"wirdaa, spek kauuu"
im speechless
lepasss tue aku menangis dalam hati.
sebab dia telah menghimpap cermin mata aku.
yang terpelanting itu adalah kaca spek aku.waaaa
aku dah terdiam. kawan2x lagi dah gelabah. dia dah rasa bersalah.
satu keadaan yang tak dapat digambarkan.
tapi aku kutip spek aku tue. aku terus tidoo. yang lain mungkin agak heran dengan aku. KOT.haha
mengantukk r beb time tue.hikhik. padahal dalam pale otak dah pikir.
camne aku nak jalan, cari pen segala, baca buku, cari buku.
sebab aku akan cepat pening kepala tanpa spek.
pagi esok tue aku nangis juga sikit. tapi sikit pun aku xsalahkan kawan aku tue.
salah aku letak merata benda penting.heeee
dah puas adjust2x, kwn nie tolong, kwn nie bantu.haha
nasib baik spek aku bukan yang bingkai atas je, so aku leh masukkan jelah cermin tue. tapi kena carefully la sebab mudah jatuh.
dah la time tue kat sekolah ade boyprenn, malu dennn u knoww.
selepas kejadian kitaorang gelak berdekah2x . kesian dia.

haaa, satu lagi. time spm xde koje.hikhik.
aku panjat loker yang telah ditinggalkan oleh adik2x a.k.a junior2xku.hee
lepas tue, aku xreti nak turun.
eh bukan tak reti tapi takut.
time tue saje je nak tunjuk hevat n nak usik main hantu2x kot.
shyla siap rakam lagi gaya aku tkut nak lompat ke katil balik.hahaha
siyesss, scary betul muka+rambut aku yg serabai time tuh!
muah! love u friends made my day happening!




6 comments:

hasrul hassan said...

Salam .. dah terima dah ... mekasih sebab join segmen ni, nanti saya buat update yer.... :) jangan risau ... tungguuuu.... kalau ada member2 lain ... minta la join .. leh saya buat entri

wirdawahid said...

w'slm. okayyy.
nanti wat segmen lagi tau :)
xdehal la ;)
terima kasih jugak :)

ordinary89art said...

heheheheheh..sma la..lau x de cermin mata....mcm nk pecah dah dunia ni..huhu

lawati - sedih dan pilu

wirdawahid said...

ordinary89art : yess. kita serupaa ! ;)

will do ;)

hasrul hassan said...

dahhhhh setttle .. kisah budak rabun di blog bangku kosong ... heheehe...

wirdawahid said...

terima kasih sekali lagi hencik hasrul hassan ! i'll be wait for next segmen ;)