JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, December 2, 2010

jom imbau kembali :)

salam !
update lagi! wah kauu. xde koje dok menghupdate blog je.
bapak aku tengok nie mesti dia mrah anti.
hukhukhuk
hari nie hidup aku sangat tunggang tebalik sebab naik kuda. eh tak silap.
sebab KONONnya laaaa nak overnight!xnak tido satu hari. wah!
hebat betul kau wirda ek? cipanzi pun tahu nak tidurr tau x!
tetibe pas subuh tue, time tue dah cerahhh la jugakkk.
aku TERTIDUR.
jadi xpayah bagitahu la kan pukul berapa aku bangun hari nie. anak dara ape lah aku nie,ish! kena ubahh nie, kang hencik abang reject.huahua
reject?haaaa, reject la kalau berani. i kick u.hee
eh xdelah .. *__*
aku baru je habis blogwalking nie.
ada satu entry nie, hurmmm. aku suka ke tak aku xtau la.
tapi..ayat dia best best best oke. ;)
nak tahu sape? haaaa, lu cari la sendiri.hikhikhik.

sekarang nie aku tengah mood : zaman budak2x.
waaaa, malam tadi teringat zaman sekolah.tapi tadi dok belek-belek gambar mase aku hingusan
rindu plak ghasenyerrr
nak luahkan jap.
pertama sekali aku nie mase kecik2x comel !
eleyyy kau ni wirda.semua orang akan cakap benda yang same waktu kecik.memanglah, baby kan semua comel2x.
ada baby tak comel? meh tunjuk kat aku. xcayelaaaaaa.
memang la kecik comel. bila dah jadi budak2x. bukan baby lagi okayyy.
masa budak2x aku sangat sangat sangat lah xcantikx,comel,huduh. (eh jap.mcm tak bersyukur je aku nie) maksud aku kat sini berbeza laa.ala kau nie wirda semua orang mcm tue bila zaman budak2x.hekhek. yelaaa kawan2x.
citer tunggang terbalik.
masa zaman aku budak2x aku adalah budak comot.
aku duduk dalam kem desa tun hussein onn kat jalan jelatik.kuala lumpur tue.
kat situuu la tempat aku membesar, bercinta, berkawan,bergadoh,mengejek, dan segala bagai lagilah.
aku ada satu style dulu suka pakai cap lelaki. hihihi
aku dulu agak kasaaaarrrr oke.
tapi xdelah tomboy.ala sekarang pun aku kasar jugak. xayu pun. jangan salah sangka okayy. *__*

aku suka panjat pokok and duduk atas pokok tu lama2x dengan kawan aku.
best. kat pokok tue, orang kata berhantu.
aku dulu percaya sebab aku jumpe biji sagu ek? yang warna merah tue. banyak sangat. aku kutip. sebab lawa.dia lcicin.aku kumpul wat balik rumah letak dalam satu bekas.
tapi kawan aku kata tue biji hantu.wahhhhh, aku bawak balik hantu kat rumahhh. heeee
lepas pada tue and sampai sekarang aku takut kalau jumpe biji tue.
tak nak peganag. tapi dah lama kot tak jumpa.

aku suka curik basikal abang aku.
aku xde basikal, aku pinjam abg aku punya la.kawan2x aku semua ada.sedih tak? :( haha
aku main basikal dia, sampai longkang pun aku rendah. mahu tak terhentak bontot aku.haaa, kau dah besarrr+gedek mcm sekarang baru tahu betapa bahayanya bila bontot kita terhempas dengan kuat.heeee
longkang tue xbesar pun, ala longkat tepi rumah yang bagi air mengalirr je tue.*longkang mmg tuk air mengalirr an? huhuu
tapi sampai sekarang aku dapat rase kot azab sakit bontot aku.
tapi nak menang lawan absikal punye pasal gunalah jalan alternatif.haha
tapi kadang kitaornag konvoi naik basikal poi kedai. kedai tak jauh mane pun. disebabkan kem aku terberbukit bukau. sape penah tengok korang tahu la.
bila nak pegi kedai aku terpaksa turun dari basikal, tolak basikal naik bukit. pastue angkat basikal "yang besarr ,yang ada gear tue okay" naik tangga nak sampai ke kedai.
wah, rindunya basikal.lama xnaik.
ingat lagi main tukar2x gear ringan, gear berat. sampai rosak.heeee
oh ya, aku mmg perosak harta abang aku.haha

masa sekolah dapat no3 ayah aku bagi kasut roda pulokkk.haaa kau.
ghajinn je nak pegi kedai bila mak aku suruh beli kelapa la, bawang la, gula la, itu la , inila,
laju+cepat.
haha, sampai pegi umah kawan aku pun jemput dengan kasut roda.
lame2x dorang pun ade kasut roda. wahhh, zamn basikal ditinggalkan.
mula la main tarik2x same2x, lawan sape paling laju. jatuh?
jangan sakaplah.
dulu kasut roda aku warna biru. stoking dia busuk sangat.
sebab suka perammm. haaha. *selekeh tak?
tue zaman purba aku. xpayah lah nak annoying sangat! :P

gasing! wahhh.lama xpegang benda alah tue.
sampai terkopak kopak simen umah kawan aku.hehe
gasing pun aku layannn tauu ;)
dulu blok aku ramai sangat budak2x macam aku. kitaorang geng ramai. wat satu bulatan, curi kapur kat sekolah tue an buat bulatan besar untuk lawan.haha.
gasing sape kena pangkah sila laa berundur. gasing aku dulu warna pink yang first. aku ingat lagi. gasing aku agak susah kena pangkah tapi satu hari tue ada la LELAKI aku xingat nama dia apa. dia pangkah gasing aku sampai terbelah dua! agak2x la weii.
so sah2x la aku kena kuar an?
pas tue aku g kedai g beli yang baru. kali nie aku pakai yang kayu. orang kata gasing macam tue kuat la bila nak pangkah orang..
haaa amik kau. aku penah belahkan gasing orang tau!
teringat la plak pada gasing yang berlobang2x banyak dek kena shoot.haha

haa meh sini aku kenalkan gasing bagi yang tak kenal gasing. mesti kena letak penutup botol tue. sebab nak tahan tuk bagi mantapkan lagi balingan.penah gaklah tersalah balingan.balingan maut.tapi nasib baik tak kena anak orang kan..
ni gasing kayu yang aku cakap nie.
ak ada banyak gasing dulu.rosak beli.rosak beli sampau kedai tu dah kenal aku.haha
pas tue ada gak aku warna2xkan gasing aku . nanti bila dia berpusing nampak cantikk sangat. sebab aku aku wat macam tue? kan geng ramai.gen pun bukan beli tempat lain. same je. so konon sebagai tanda la tue aku puye.heeee.

polis entry! sape xpenahh main.ishhh kesian. best tau.
action macam polis betul je tau! heee
padahal tue pistol air je. xbest pistol air. xfeeling. shoot kat baju n muka tapi xbunyi. so aku beli pistol yang ada ubat dia. bau bedil. haha.
warna merah bulat.dlaam bulatan kita leh shoot dalam 10kali kot xsilap aku. haaaa
yang tue lagi best gilerrr.
sekarang xnampak oun budak2x zaman sekarang main. dorang main ape ek?
malam baru je aku masuk kem tue balik. rinduunyer setiap genap yang aku tengok ada kenangan aku. :)
naik bukit sambil tarik beg sekolah beroda pegi sekolah. jauhh tau.
waktu pagi sampai sekolah dah berpeluh2x.
time balik lagi la kesian. :(
tu time ayah aku xleh anta la g sekolah la.
kalau nak citer zaman budak2x hingusan memanglah takkan habiskan. so selebeynya aku imbau dalam fikiran aku sendiri la.
yang penting. aku rindu masa zaman budak2x aku dulu.



hai nama saya tini. awak?

No comments: