JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Saturday, October 16, 2010

BERCINTA dengan orang lain BAHAGIA dengan orang lain

bercinta dan bahagia.

kehidupan ini memang satu permainan yang sangat jelas lagi nyata.
aku sendiri sepatutnya tak boleh mengeluh dengan apa yang telah aku lalui
tapi ,
hati nie makin lama makin terasa bagai ikan kering.
dah sampai tak terasa nak sakit hati.
tapi bila tersedar ada insan lain yang lebih memahami kita.
hati ini kembali terasa dan tersentuh.

memang aku tak nak jiwang2x.
tapi inilah ayat dan mood aku kala ini.
aku harap, bila aku bace lain kali.
aku akan gelak sepuas2xnya betapa feelingnyer aku kala ini.

aku ada kawan-kawan
kawan yang menceriakan, yang menyakitkan, yang membosankan..
aku juga ada kekasih
kekasih yang tak dianggap kekasih.opps
okayy, bukan.

aku ada dia, tapi kenapa aku rase tak bahagia dengan dia?
hati aku tawar dengan dia.
aku rase betul2x plastik bila dengan dia!
semua aku buat memang ada sebab, tapi betul kata orang yang telah membuang aku dalam hidup dia.
"buat untuk diri sendiri"
aku tak menyesal dengan keputusan aku, tapi aku sedih sebab aku sampai sekarang tak pandai buat keputusan.

sekarang tempat orang yang membuang aku seperti diganti dengan orang lain yang hari-hari menceriakan hari aku, ade je bahan nak mengusik, wat aku ketawa.
kenapa dia xmcm tuh?
adakah aku xikhlas terima dia? biar aku dan yang di atas sahaja yang tahu,
keikhlasan kita hanya tuhan sahaja yang tahu.

aku tak nak digelar perempuan yang tak setia.
aku bercinta dengan dia.
tapi aku layan orang lain.
dia xde mase untuk layan aku, tak kan aku terhegeh2x nak pegi mintak dia layan aku?
please la! aku ada maruah diri la...

sampai bila drama hidup aku yang serupa nie akan berakhir? audience pun bosan la kalau cerita jenis sameeee je.
apetah lagi pelakonnya.
saat nie la aku tak sabar nak besar.
nak tengok apa akan jadi nasib hidup aku akan datang.
perasaan takut?
mestilah ada..tapi aku sendiri dah tak tahan nak macam nie.
aku tak sesuai dengan jiwa dia.
aku perasan, aku nie jenis yang sedikit manja, mengada,nak mesej comel2x je keje.
jadi, dia?
asyik serius. no topic.

sorry bukan nak menceritakan kekurangan dia.
tapi sekdar meluahkan apa yang aku rase.
dia tak pernah tahu.
dia tak pernah amik tahu
dan dia tak pernah ingin tahu.

aku rase cukup tersentuh bila ada orang lain yang take care mase aku demam,orang lain yang sentiasa taye aku sihat,
orang lain yang suruh aku rehat,
orang lain yang sentiasa risaukan aku.

oh, mungkin dia risaukan aku jugak dan aku tak tahu..fine,
tapi sampai bila tak nak tunjuk kerisauan tue?
aku rase mcm dia dah xde perasaan kat aku, tapi bila gaduh nak baik balik, baru aku rase dia sayang aku.
jadi kesimpulannya, salah aku sebab gagal untuk memahami dia.

nak aku nyatakan disini, kenyataan hidup aku buat masa ini memang macam nie.
bercinta dengan orang lain dan bahagia dengan orang lain.
please, people dont said me unfaithful

salam.

No comments: