JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, August 12, 2010

SELAMAT BERPUASA..


SALAM RAMADHAN..:)


selamat menyambut ramadhan Al- Mubarak

kepada semua umat islam tidak kira di mana anda berada..

sambutlah bulan ini dengan penuh rasa kesyukuran kerana diberi kesempatan/dipanjangkan umur untuk kita menunaikan kewajipan kita sebagai umat islam dalam bulan ramadhan bulan yang penuh keberkatan..


mentang-mentang la dah bulan puasa ini..

entry pun bulan puasa juga la..:)

pejam celik pejam celik dah nak raya dah pun kita nie....

rasa macam baru semalam raya..baru semalam je rase pakai baju raya tahun lepas..

masa berjalan dengan pantas tanpa kita sedari..

alhamdulillah...aku masih lagi bernafas diberi peluang untuk berpuasa di bulan yang sangat suci ini..:)


tahun ini punya puasa aku rasa sangat2x sayu la..sedih pun ade...

selepas aku kaji dan kaji ialah sebab makanan...hihi

yelah even dulu dok asrama pun pihak asrama yang sediakan makanan...

sekarang kat koleh kena la beli makan sendiri, time nie la kena nak bajet duit kannnn..

sebabnyer banyak sangat nak beli itu nak beli ini tapi makannyer idakkkk habis....

lagi satu sebab korang semua dah tahukan aku berstatus janda berhias..

jadi rase sunyilah bila sidia takde...xpernah berbuka puasa dengan dia even kami dah lama,

dasat kan kami?haha


dulu masa kicik2x kalau puasa belajar puasa setengah hari je dulu..hihi

sekarang nak wat cam gitu agak2x buleh tak?haha

takpe, sekarang ade ABC (Allah Bagi Cuti)..:)

aku hengat lagi time aku dalam umo 6,7 tahun cam gitu la..

suka main polis entry dan jugak ape nama dia yang main cop2x tue?

main kejar2x la kan?haaa..suka sangat...sampaikan bulan pose tak bulan pose...aku redah je..nanti dah agak2x penat dan sangat2x dahaga aku balik umah nangis2x kata tak tahan la, sakit perut la..time tue lak dah pukul 4 cam gitu..la..aku dulu suka kuar mian tengah hari..sebab tue muka tak penah nak putih...:)haha

sekarang, kena matahari sikit dan merungut..cewahhh..haa

balik pada citer..jadi mak aku suruh la aku yang nangis2x nie sabbar, tahan, rugi kalau berbuka sekarang, tingga bape jam lagi..tue lah antara ayat2x dia..

tapi aku lagi kuat nangis, last2x pegi la amik air tue minum..heeeee

bukan main rakus lagi aku teguk air tue sampai bergelas2x..dah habis aku baring buat2x sakit..nanti dalam 5-6 lebih kena pagi kedai beli kelapa la, beli tue la, inilah sebab xpuasa, kena la wat keje,,

tapi family aku takde lak mengamalkan..sape tak puasa makan berasingan,korang amalkan tak? baguih3x..nanti aku ada family sendiri aku akan amalkan camgitu...tapi kalau aku ngan ABC xdelah aku asingkan diri aku..:)
yang paling aku xleh lupa time bulan pose nie kan..aku dok kem tentera, surau depan umah jeee..depan umah gak la taman la dan berbagai2x la..biasa la kuaters tenterakan..macam2x ada...(tibe rindu ayah aku yang selalu kena jaga pusat komputer kat blok G kat dlm kem dulu..aku pun ikut serta la dalam tue..xdewatpe sangat pun, main2x typing je, xkenal lagi muka buku nieee...)

balik pada cerita..(suka menyimpang lah ! tapi karangan dulu tak yeee..)

kalau belah malam pasti keluar sebab ade moreh (betul ke eja?)..haaa, makan free kadang tue tapau wat balik umah..tapi nak aku ceritakan nie tentang main jula2x....nak tahu aku jual ape?hiiiii..aku jual MERCUN..:)

even aku takut pada mercun tp jual tue aku beranilah..meh aku ceghita camne cara aku jual.sangat kelaka la pada aku..bajet leh banyak duit la macam orang yang jual berkotak2x tue..

tiap2x malam kat belakang rumah mak cik mana ntah..kat situ cam gelap tau...de pokok je, dulu org kata kat situ berhantu, tapi kami tak takut...aku beli mercun tali kat kedai tue dalam 2-3 then ngan mercun naga yang comel2x je bunyik tue 1 plastik ( ade enam rase)..pastue aku cari satu meja menjual la kami kat situ, jual lagi mahal la...tp de org beli tau ! :) perkara nie bukan aku sorang buat, ngan kwn2x la...

de satu malam nie aku xleh kuar, mak aku xbg..aku pas kan keja aku kat kwn aku..untung bape nak tahu????

0.60 sen ! jadi aku bagi dia sikit aku amik sikit..kira cam upah meniaga la..hahah

agaknyer tue yang takdir aku nie amik akaun..haha

nak cerita pengalaman atau cerita2x time kecik mmg banyak....xcukup page rasenyer..takpun,jari dah longgar.


kat asrama lak berpuasa dan berbuka satu kenangan yang sangat best..:)

even tanpa keluarga tapi kawan2x ada menceriakan hari kita..

lapar tue ade lah, tapi tak terasa sanngat sebab jadual pack kan ...cam prep la, riadah la, hapelah..

tapi ade satu story time aku form 5 tau..punya la tak senonoh perangai. wieareshy (wieda,are-you, shyla)

tiga serangkai tue mana2x pegi mmg tak leh dipisahkan..satu hari tue bula pose, kat asrama kitaorg de air watercular ek nama dia?ntah hape ntah yang ade sebelah sejuk, sebelah panas kan..dorang tak tahan dorang tengok line clear dorg pun minum ! sebab apa aku cakap dorang? sebab aku walau hampir nak join aku kuatkan iman aku, aku sabar..hihihihi...selamat aku. tapi kalau time xleh puasa lak aku pegi beli ais cream malaysia ek org panggil yang ada oren, milo, jagung...haa aku beli kat warden..(sebab dia jual) satu batang 20sen, hilang lah rase dahaga tue..kadang pegi wat maggi kat kantin asrama, cikgu omar (warden lelaki dtg tau lak nak mengelabah..)bukan main la kita2xxxxx nie kannnn....

kalau sahur mesti sikit je yang turun first ramadhan semua turun la dah akhir2x sampai kitaorg kena pakse turun sebab makanan selalu tak habis coz ade yang tak turun..dibuai mimpi..


bila puasa je mesti teringat kisah kecik2x..nie aku nak tengok wirna nanti belajar puasa, cam aku ke tak..heee:)

nak belajar mendidik dia la, nanti dah ade anak sendiri senang ade pengalamn..cewahhh...wirna cepat besar akak nak ajar kamu berpuasa dan ponteng puasa..ngee~


i miss u lah wirna ! (tetibe..)




p/s : nak makan banyak2x tapi badan nak maintain....




No comments: