JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Thursday, June 24, 2010

BILA ITU YANG AKU RINDU...



KAMU3X.......
tepat jam 1.43 pagi..aku decide nak update blog aku dengan entry yang agak sedih+jiwang...
sebelum tue..selamat awal pagi ye anak2x..:)
kenapa aku tak tido lagi?sbb aku tak ngantuk lagi ye...
kalau bab overnight..korang leh panggil aku yee..
sebab saya suka itu!
walaupun aku tau xbape elok tuk kesihatan lagi-lagi pmpuan an3x?
nak wat cmne..dah terbiasa..esok de lam 10-11 pagi aku bgn..:)
semayang subuh pas tue tido ye anak2x..amalan tak bagus tue..
xpe..bila dah sambung belaja nanti aku tukar perangai tue ye..
aku janji! :) (dengan muka teragak2x....)

baik ...sape yang sudi bace blog aku yang masih setahun jagung nie mesti korang pikir entry nie pasal cinta kot..
aku rase la..tapi hendak aku dengan tegasnyer menyatakan bahawa anda semua salah..
hal ini kerana, entry kali ini mengenai dan berkaitan dengan sebuah persahabatan yang mane kita semua tahu tanpa mereka kita tak akan kenal siapa diri kita,mana kelemahan kita..so that,thanks a lot to my all friends..:)
so untuk aku menghargai kawan2x aku....
di sini
pada waktu ini
pada saat ini
pada masa ini
pada detik ini.....
aku ingin kongsi dengan korang serba sedikit kenangan aku dengan kawan2x di melaka iaitu bersama dengan ASPURI KEM TERENDAK...



tadaaaaa~~~ ini loker aku ye kawan2x yang tak pernah tengok....ini loker time aku form 4..

sebab ape aku start dengan loker f4 sebab aku masuk sane f4..kalau de f1 sampai f1 aku tunjuk kat korang..
baik tema aku always pink ye..aku sememangnyer peminat warna pink..xde tiru2x gak..*mcm ayat shyla
dari sejak azali lagi aku mmg gyler pink..thats y bila dalam bewarz tema aku always pink...dorang pun suda tahu..
baik di sini bukan nak bercerita pasal warna ye..loker nie agak bersepah..
jadi abaikan je..:)

sape nie ek? meh aku kenalkan..kami berdua pakai spek tp time nie aku pakai lens..ini nur syafiqah yunus.
my first friend mase masuk asrama..

siyes dia memang peramah orangnyer...tapi kadang2x beselah..keramahan kita disalah erti..aku ingat lagi dia taye aku dorm mane,,aku cakaplah dorm D..dia kata okay la..jumpa kat atas ye.time tuh aku senyum n angguk je..*malu2x lagi time nih!
then bila sampai dorm...siyes aku terkejut jumpa di atas maksud dia adalah jumpa di dorm sebab kitaorang same dorm..kebetulan katil sebelah dia kosong..sian dia tidur sorang2x dulu.:( hihi
then aku pun ditempatkan tido sebelah dia..
dia sangat peramah tanya aku itu dan ini..aku jadi segan.:)
lebih rancak bila kami pernah sekolah di satu sekolah yang same...tapi mase la yang berbeza..dan dia taye la sape yang aku kenal..nasib baik yang dia taye aku kenal..zuhaira.
kawan rapat aku time f4 gak di sekolah taman kosas..dia pun peramah..:)
kami berdua suka pink! (fakta)
aku ingat lagi dia nie banyak bagi aku nasihat tau3x..tapi aku yang degil akhirnya segala nasihat dia menjadi satu krisis dulu dalam hubungan kami.;(
sedih bukan...inii semua sebab sebelah pihak.tapi sekarang kami dah baik...ulang suara kami dah baik! dulu ingat bila dapat phone..dia adalah juara SUPER SAVER ye anak2x,,,hihihi
aku lak mesej2x je..xde sape nak kol pun..:(
satu yang aku suka..dia punya sore time ngah malam orang tido an..dia ngah gayut..sore dia tak dengar langsung! ntah bercakap ntah tidak dia nie..confuse aku..haha
best kan?org tak dengar la...
dia kan kalau penat sangat kan dia selalu lupa nak selimut..jadi aku yang memang tido lambat dari dia akan tarik blanket pink dia dan selimutkan dia.:)
baik kan aku?hahahaahahhahaha...
dia kan kalau bangun pagi mesti dia awal..
dia kan dah siap mandi baru kejut aku!!!!!!!
ieqa aku tak lupa k sampi kul 7 aku baru bangun dan c.omar dah bising2x..
hahaha..that was sooo funny bila aku ingat sekarang.
dia kan dulu mase aku first masuk asrama selalu cop kan turn mandi aku n teman aku sampai habis mandi..sehari dua je..pas tue tak dah..:)
best kan dia?
dia kan suka bergambar! dia gila gambar! siyes..
mane dia pegi dia akan dengan gambar!
dia kan siyes tak sombong even ayah dia sangat la dihormati ye anak2x..:)
dia kan suka gelak dan kacau orang!
dia akan jadi tidak sedap duduk kalau tak kacau orang..
dia kan suka pikir positive dan masuk telinga kanan kuar telinga kiri..
power an telinga dia?
hahahahahaha
cukup sampai sini ye...banyak lagi sebenarnye tapi citer sikit2x sudah ye..:)
pokoknya..dia memang kawan! BUKAN lawan!




haaa..ini pulak pic kitaorang mase hari sukan asrama kot..*sape ingat tolong nyatakan ye..:)

see...kami berdua baju merah sebab dorm D tema merah..
yang di kiri kanan kami lak suha dan momot...
mereka dorm C kalau tak silap..*eh momot bukan dorm A ke?
aku suka sangat2x pic belah kiri nie..santik sangat..ini idea ieqa dan jugak kamera dia..:)
kalau pandai edit sure nice..
xedit pun dah de value...hahaha


ini pulak nor shyla..dia memang top ye...hik3x..
time nie hari bergambar sedunia:)
gila emo seyh.....sangat2x best dan sayang pic2x time nie..xhengat letak folder mane..yang ini saja saya sempat selamatkan..
ini time form 4:)
shyla ini memamg sombong kalau tak kenal..dulu time aku mula2x masuk an dia pandang aku slek...jejejeje..
aku dalam hati..pegi mam la..haha...(tak..tipu je k..)
jadi agak amik mase gak an kita nak start berkawan..hahaha
dia sangat2x la aku tak faham...tapi dengan dia la aku happy...nanti kan cerita f5 ye..time nie kawan bese2x je..tangkap gambar time nie baru rapat sikit kot..ntah lupa lah...:)


ini pulak gambar mase beday ieqa..:)
yang sebelah shyla tue mira...
dia sangat2x kelaka orangnyer..
first aku nak bagitahu.baju yang aku pakai tue dah hilang kat asrama ye..yes..cakap pasal hilang dulu aku penah hilang tudung batu2x kat asrama tue...kalau dulu femes la gak kot..hahakira ramai orang pakai la..time tue aku basuh..aku gantung la..petang nak amik nengok xde dah..punya cari kat bawah la takut jatuh..baru dok asrama xtau la benda2x macam nie selalu berlaku..:( memang marah gila la..siap aku mencarut2x...sedih hati aku sampai sanggup masuk dorm sorang2x wat muka slumber padahal mate melilau..last2x jumpa ..:)
thx ya orang tue sebab pinjam tudung wirda tanpa kebenaran..baik..kembali kepada cerita..time nie kek ieqa cikgu kesayangan dia belikan..wuuuuuu..jeles:(
kami makan dengan pelahap..(padahal sikit je..malu2x)
mira nie kan3x dia bagi aku suka berimaginasi dan obses dengan korea ye..:)
tak dapt diubah...maaf ye..
dia sangat kelaka dan ade je idea dia nak bersembang..
ringan mulut berat tulang..ahaahahaha..(tak2x tipu je..)

ini gergasi..saya dapat rasekan betapa besarnye saya saat ini..:)

kalau korang nak tahu..ingat ieqa je gila gambar?aku pun sam tau3x..
sanggup redah tingkap semata2x nak bergambar di tebeng ini..:)
time nih yang ade aku ngan shyla n mira kalau xsilap tapi pic dorang aku takde jadi aku masukkan la pic aku..
tapi3x...bukan ini yang aku nak cakap ye...
yang aku nak ceritakan...di tebeng ini tapi tinggi lagi..tingkat yang satu lagi..tempat port aku ngan shyla menjadi ulat bulu..eh3x silap ulat buku..:)
kitaorang suka study sini terutama bila exam sejarah..dulu penah tak turun prep sebab pegi prep kat sini..:)
aku dengan shyla study kat sini an....bawak tuah!
sejarah kitaorg dua2x dapat markah paling tinggi..ade gak tinggi dak luar rase..kami dak asrama..
markah kami around 90-92..
tinggi kan?
mmg menakjubkan..terima kasih tebeng !haha..sebenarnya itu adalah usaha kami berdua..
dan kami teruskan itu hingga kami masuk f5..dulu kat tebeng nie jugak la tempat aku sorok enset..almaklum la..pelajar asrama kan diharamkan bawak enset..tp aku bawah akhir2x taun la..:)
time tue spm nak start tp aku still pegang enset..aku bawak beg yg de buku...:)
aku study sane sambil mesej "dia"..mmg best.
yang pasti keje tue aku ngan shyla je yang buat ye..hahaha..
de gak kot dak lain..tp f5 kami!
bagus..good attitude dan pecah rahsia..haha
xsilap aku itu shyla ye yang baju biru kat belakang..time nie mira snap..aku swuh shyla jauh sikit aku tanak dia ade..hahaha..jahat kan??
sebab nanti nampak kembar lak..dah la dia pakai baju biru jugak...


baik..ini pula sesi pengambilan hak ye...:)
di asrama..tengok adik2x sedang mengambil kembali barang mereka yang dirampas..
memang seronok okay jadi spotcheck nie..:)
tapi time nie enset tak jumpa! hahaha
barang aku ade xsilap..my lip..:)
itu semua gelang2x mereka.....

ini adalah loker aku yang kedua since aku form 5..aku rindu giler ngan loker nie..sumpah2x..
itu bear korang pasan tak dari f4 lagi ade?
itu my busyuk kasi...

candid : by shyla..
sumpah muka aku teruk but aku suka pic nie..tak tau nape..
ooooooo..shyla kau candid orang ek??
nest time aku bawak masuk pic buruk kau..hahaha

masa ini adalah hari kantin..sangat2x best ye..
first time bagi aku menjaga gerai sebenarnya..sekolah lame xaktif...:)
mira sebelah sedap posing kat aku..dia tak bau mulut aku ke?hahaha
yang makan ice cream ngan khusyuk plak itu munn (moon) ...*ohh bulannnnn.....(iklan jap )
ape ek yang best time nie?hmmm...dapat pengalaman la berniaga..hahaha
time nie rase lawa gila lah! padahal sebaliknyer! dah la panas..ketiak aku basah..ketiak camerawoman nie pun basah lencun..haha.*malu shial.....


korang pikir la sendiri..sumpah aku malu nak letak pic nie..sebab korang bayangkan dodok kat lantai toilet!
gyler...

comel tak pic nie?sweet an?aku suka gyler..*kamera aku nie...

hahaha...nie di snap by mira...

nie time f4:)


ini lak aku ngan mira:)

shyla yang snap..tue yang kabur sikit...

ahahahahahahahahahahhahah..:P


korang pasan tak tarikh dan hari tue....

perlu perasan k..:)

*saje je...


ini mase form 5..kami xde orang lain dah nak bergambar..hanya dengan aspuri je..:)

hahaha..sebab kitaorg rapat and yang paling best kebanyakkan aspuri dari kelas aku ye..:)

majoriti.........

ini depan koperasi di mana aku dengan shyla sangat2x suka beli kat sini..:)

kitaorang suka beli coklat cloud9 *betul ke eje?

beli keropok..beli roti pe tue shyla yang gulung2x..hahahaha

segonok tul..

beli ice ream...

kitaorang sanggup watpe saje nak beli lagi kalau terasa nak lagi even tak de duit..jeng3x.....

hahaha..ingat aku nie baik ke??haha

dulu2x since form 4 lagi aku ngan shyla memang suka cam gini..

dulu form 4 kelas aku dekat ngan library..turun tangga jumpa la..kat library lak de jual biskut coklat satu 20$ sumpah sedap weh..rehat je memang situ la port kitaorang dan yang lain2x..tp paling ketara aku ngan shyla..sampai sanggup pau dak2x yang baik dengan kami:) haha..best...contoh ayat

* farid 20 sen

*weh kata nak belanja..

*weh de 20sen tak?xcukup singgit la..

*weh pinjam 20sen..

haha..bila korang cakap macam gitu...kita nak bayar pun dorang rase berat hati nak amik..papepun dorang kate halal k..thanks u all..

btw nape name dia sorang aku mention?

thx u all espcially to dak2x laki kelas kitaorang la..

kira aku ngan shyla share duit la.bab air lak..kdg kira org beli satu then kongsi..kadang sorang satu..:)

mmg best wehh....adik2x yang masih skola cuba la....hahahahaha



muka aku cam comel2x je..:) sentuhan make up dari tangan aku je..haha

shyla egt tak time nie kita sangat2x tak sabar..*jamuan asrama

sebelum tue..aku plan nak balik kan coz mak aku masuk hospital darah tinggi..hahaha..

tp seb baik ayah aku kate ma okay,,



time nie kita plan pakai baju popol same..:)


.

hini (bukan h1n1) open house kat rumah tacher tersayangss...

dari kiri ieda,suha,me,maida..:)

kami sangat2x la chumel....



ini kami masa jamuan......korang pasan something tak???



hampir semua yang aku papar kan tadi sangat2x aku selalu pose ngan shyla..aku pun tatau nape..tapi siyes aku cakap selama aku sekolah kat sane banyak kenangan manis aku creat2x ngan dia..hihi..

penah dulu time riadah kitaorang nie suka sangat2x main troli yang wane hijau tue..yang selalu orang letak pasir ke...:) sampai luar asrama kitaorang main sorong2x...sumpah rugi sape tak pennah buat! dia selalu jadi driver aku ye anak2x sebab dia ..........hahahaha..sebab aku ringan sikit dari dia..

dulu sampai kelas malam pun kitaorang plan malas jalan kaki nak naik kete sorong tue..*troli.

hahaha..last2x malu...tapi kitaorang naik time balik..sebab kiaorang parking kat jaga tak silap.:)

kami juga suka kacau barang pak cik2x yang bina satu store dalam asrama..hehehe..

aku tak berapa hengat la bape orang but yang ade xsilap..aku,shyla,ieda?mun,mira..:)

kami keluar asrama dan pegi mengeledah di mana semua pasir2x untuk buat simen diletakkan.sebab terlalu banyak jadi kami pk..amik sikit tak de rugi mane pun..haha..jadi kami mencuba dengan pelbagai care untuk tembuskan supaya dapatkan pasir tuk buat acuan...comel kan..?hahahahahaha

pas dah dapat kami tutup balik ngan guni lobang kertas tue supaya tak nmpk tp aspura nmpk tak silap..biar la! kitaorang punya..dan kami wat acuan dah reka la pe bentuk yang kami nak..dengar citer shyla punya dah pecah..haha.aku punya msih utuh..

meh aku tunjuk!






nie aku snap guna web ye..hahah

ini la hasil nyer..:)

LET MO GO WIR..

time nie wat ayat cam gini coz nak putus ngan busyuk tue..tapi tak jadi..:)

korang3x yang tengok kena jeles tau sebab aku masih simpan lagi kenangan nie..betapa susah nak keringkan..balik sekola je nengok nie..haha


korang tau tak aku nie seorang yang agak nekad?dulu time f5..kat penama de jual wafer tau tak..walawey..sodap nau waffle akak #$%^&*%$ tue jual..*shyla faham maksud nie..

name akak nie diambil time dalam otak kami berfikirkan benda yang sama...sweet je..:)

jadi balik skolah mesti salah jalan..pegi belok kanan..hihi..lari naik penama jap..beli waffle tak makan sehari tak leh.la..rase cam xhappy..ketagih suda..itu okay lagi..

sampai la tengah spm kitaorang makin berani dengan keluar ikut pintu pagar belakang tepat jam 8-8.30 ye..:)

kunci mmg shyla pegang..cayalah..kitaorang kuar dan lalu court yang sangat2x gelap hanya berpandukan lampu henset je..mmg takut tapi waffle punya psl wey...korang tak rse memang cakap keje bodo..

time tue aku,shyla,ayu n sorang lagi mek..:)

4orang..

kitaorang gak penah kuar senyap2x time riadah..:)

bila nak balik gelabah la wei...takut warden nmpk penah satu hari wei...HUJAN depan ASPURA(skema tul pggl cam gitu...apat suda)

haha...sebelum tue dah ckp lalu shortcut la..lalu masuk apat tapi lame kitaorang decide tak yah la..haha..mik kau betul2x depan apat hujan turun ...waffle dah lembik giler!!! coklat tetap sedap ye..:)

kebetulan sgt2x..aku xphm nape pagar kitaorang telah dirobohkan untuk buat pagar dinding..sebelum nie dawai..haha.dah xde penghadang..segonok la kuar masuk ikut situ..:)

harap maklum..saya suka asrama cam itu!!!

lepas tue kitaorang dah hbs makan waffle aku ngan shyla MANDI HUJAN!!woooo best lame tak mandi hujan..dan cikgu omar naik marah dan kitaorang berlari...lari dari warden kesayangan ramai tuh! haha

pas dah segonok2x meloncat2x terhoncat2x kitaorang naik mandi then turun bawah belaja dalam bilik multimedia..pasang air con dan akhirnye..terlelap jugak la kejap..haha

tapi kami study!!!!

itu pasal waflle coklat dan mandi hujan!

belum lagi perkara aneh di sekolah ye...:)

kenangan manggis...sosososoososososooso swweeeettt..

time tuh dyla mengidam nak makan manggis...aku lak kebetulan g pernama de expo mmg rezeki dia de jual buah manggis..aku beli la sekilo rm4..hehe

balik depan asrama aku jerit..shyla manggis! aku rm2 kau rm2~~

hahaha...mmg segonok...simpan dulu..;)

itu makanan kami..

esok pegi sekolah letak dalam beg shyla xsilap..dia TAK BAWAK BUKU!

dia bawak manggis pigi sekolah..

haha

kitaorang dah plan..time addmath kuar k..

bila tiba masenyer kami kuar pegi kat bangunan/blok satu lagi..dok tepi blok..:)

makan dengan pelahapnyer kat situ..SUMPAH wei...aku tak penah rase enjoy giler time tue!!!!




ini plak bukti asrama kami sedang diperbaharui ye..:)

muka shyla kiut..haaha

batu bata nie jadi saksi dimana aku dan kawan2x jadi model..:)


shyla3x...kita belum ganti lagi biskut cik yati!!!!!

haha..korang mesti heran kan cik yati tue sape n pe kena mengena ngan biskut...sebenarnyer..cik yati adalah tukang masak asrama yang handal..5star punya orang,,hihii....*ceih glemer cik yati weh..

pada suatu malam aku , shyla n ayu,(weareshy)

lapa...jadi kami turun bawah dan menceroboh store yang simpan makanan aspuri..

kitaorg pinjam!!!! ye...haha

satu bungkus kot kita panggil biskut tawar tueee...yang tak bukak lagi..janji time amik spm nak ganti..hahaha.belum lagi...okay..akan diganti.:)

kitaorang jugak bersama suha,mun ,mira dan lain2x suka main annoucment (tolong eje kan..:)

selain itu..kami jugak gatal!!!! hahaha

wirda shyla ayue...

kami suka skodeng lelaki idaman kami main bola!!

itu hobi kami waktu petang..kira riadah la gak..hihihhi...

sanggup makan kat kazebo sebab nak mengintai...we're crazy that time..

bukan hape malam kang nak prep semangat sikit nak belaja..:)

kalau nak dicoretkan kenangan nie sememangnyer tak cukup space ye anak2x..

jadi ini sahaja dulu kenangan saya kongsikan bersama..yang buruk jangan diikut yang baik sila2x lah ikut ye..:*ade ke yang baik?

hahaha....jam menunjukkan tepat jam 4.11 pagi..

yaAllah berjam2x aku menaip..patut jari dah longgar...bontot dah sakit...:(

okay la..dah bersedia untuk di publish!!!!!


p/s : aku suka setiap kenangan sebab itu harta aku tuk anak2x aku wei.....!!!!







miss this time!!!!!


6 comments:

SHYLA said...

hihi
ak jeles ko ada lg simen tu
tarih kat pic tu nape?
siot ko kantoi la ak g skull bawak manggis x bawak buku haha
yg mintak duit tu slalo jadi mangsa azri opai amin farid wan hihi ak suuuke time tu..
1.ag pic ak yg last tu muke cm taik bajet nk buat muke cm tangga tp x jadi lak cuz ak x sehensem die haha

oi sal enset tu hihi boleh ke bg tau haha..
x lupa juga ak sgt suka pic kowank kat dpn koop tu haha terimbau kenangan beb hihi
tp x aciii r...ko ada pic loker ak x de huhu jeles nii`

wirdawahid said...

thx ya..:)
first simen itu saje tunjuk tuk kau jeles!
tarikh tue n mase tunjuk waktu sekolah time tue...serta loker juga ye..sila jeles manyak2x..tag jeles kau tue..plssss...
hahahahaahahahhahahha

second kau memang tak hensem shyla..jgn bermimpi disiang hari..hahaha

third ..weh xleh bgthu ke?
hahaha..kate nak kena rampas?
koop mmg best! kenangan~~~~kau an selalu yang xde telooor tue belanja..hahaha

SHYLA said...

haha yg yg tak de telooor tu mana belanja?huh ada ke?
salah teloor ko ni haha

mmg kerek tol la sal simen mmg ak x puas ati x pe ak g cilok simin jiran ak ar die ngah renewwait rumah*ak sala eja haha*

ei tudung ko minah curilah
kitowank yg suroh ko curi balik hhaaa time perp ko curi balik..
baju ilang coz maida pinjam an haha

wirdawahid said...

eh salah ek?
sory2x..aku hengat telooooorr tue.....haha
kk aku rse aku tau yg amne satu..:)

pigi la..wat sorg2x..hahaha

hahaha...kau mention name dia!!!!
yeah..korang memang bersemangat waja pertahankan hak kawan2x..
cuma statmnt u yg last tue salah..baju tue hilang coz mase akhr thun aku xbawak balik baju tue..tertinggal ngah sidai..yg dia wat baju satu agy la..xpe..xkisah..:)

SHYLA said...

haha sudah ak dulu kat skull banyak tello ko jgn salah pilih teloo sudah haha bodo la ak terpk telur nasi lemak ak mkn ptg td lak haha

a.ah x leh k sebot nama dooowank ahah x peeee x baca pn kalo baca pn nanti raya ak mintak la maafff

wirdawahid said...

baik la shyla...aku tak teka telo yang mane..hahaha..aku pk telo dalam buku dara.com
comey je dia goreng..haha
baik..harap xbace..klu bace..
sape swuh wat benda tuh..hahaha