JellyPages.com

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

"kehidupan ini penuh dengan kejutan"

Monday, May 31, 2010

shOOping~~


hai....selamat tengah malam semua..:)
malam ini agak keberatan mata ini untuk beradu..
adeh..kompom esok bangun lambat..:(
nanti korang-korang tolong kejutkan ya! hahaaaaa~~

dah lama xupdate blog nih! jadi hari nie sementara mata tak nak beradu lagi atas tilam bersama bantal busuk yang baru dibeli..(sempat mengecoh lagi)haha
wirda ingin berkongsi satu cerita berdasar kan entry kali ini!
okay..shooping?hurmmmm...dah biasa dengarkan? kalau orang tengok pun macam nak tak nak je baca kan?okay ak kisah..cuma nak share satu citer tentang shooping!

al kisahnya..dalam family wirda....wirda la insan yang paling suka+suka+suka+suka shooping!
kalau adik pun dia biasa je..
tak over macam wirda..
baguskan jadi dia..haha..
jap lagi kakak dia tak laku lak sebab suka shooping..
ramai laki takut..hahaahah
eh jap2x...for your information...
wirda shooping guna duit sendiri k..:)
*no money no shooping...
ahahaaa,,,dulu kerja takpelah..sekarang mintak kat ma n abah la ..hik3x..

wirda ade abang wirda nie kan kalau dapat gaji..ades..susah betul kalau nak suruh beli baju ke..seluar ke..(untuk dia la..)
dia lebih suka bagi duit gaji dia untuk ma n abah dan dia untuk belanja..
kebetulan wirda pun gaji time tuh..
dulu kitaorang satu tempat kerja..
adalah satu hari tuh wirda nak pegi sogo..
dengar cerita sale manyak..hehehe
sogo agak jauh dari rumah..jadi ajak la si abang ni haaaa.....

wirda dah plan dah dengan mak untuk dia..
mak bagi duit kat wirda dan suruh wirda ckp kat abang beli la seluar jeans...hehe
wirda dah dah tau dah ape nak buat...

so kitaorang pergi la menghala ke sogo setelah usai kerja..(ceih ayat....xleh blah..haha)
waktu tue dah petang sannggat..tapi xkisah..penat2x pun...
sanggup pergi gak..
kemudian setat la aktiviti selepas kerja..shooping~~
mula-mula kitaorang cuci-cuci mata dulu..dah jalan-jalan ..
wirda cakap la kat abang wirda suruh dia beli la satu baju...
xdelah mahal sangat..biasa je harga..
ayat dia suruh beli lah..:)
lepas tuh tengok dia dok belek-belek baju tshirt..
wirda pun cakap..
"kau tengok-tengok la dulu..aku nak pegi sana..."sambil aku menunjuk ke arah pakain wanita..
ceih...padahal saja tinggal dia..
wirda dok perasan dia berkenan tau dengan satu baju nih...
dah agak lama wirda pun pergi balik kat dia..
wirda tanya..ade tak yang berkenan..dia wat muka dia..
huhu....wirda pun pergi kat baju tuh..nasib baik dia ikut..
wirda pun bagi la pendapat baju nie baju tuh baju haaa..
last2x dia tanya..baju nie okay tak?
hehe..
macam nak terkena dah dia nie...
wirda pun bagi la pendapat sebernas mungkin....:)
lepas dah agak lama dia membelekk2x..
sebenarnya wirda dah naik busan+boring..(same la tuh)
tapi sabar je la an...dia kan jenis susah membeli..
punya la cerewet..beesar la..ketat sangat la..nak tunggu dia kat fitting room lagi..adeh..
sungguh penat..:(
kalau wirda yang kat dalam fitting room takpe gak nie tunggu orang..hahaha
then dia jadi amik satu baju...
tetiba wirda yang sememangnya kedekut dengan dia nie bertanya dengan nada ceria dan seikhlas mungkin..ngaa~~~
"eh kau nak seluar jeans tak?aku belanja...semua orang aku dah belanja kau je belum..pilih la satu.."
perh....dia wat muka..dia ingat wirda nie tipu-tipu ke nak belanja dia..
betul-betul nih! bukan senang..(haahahhahahaa)
dia tak nak tau..
wirda geram nak main tarik tali+pujuk+ayat manis+cakap-cakap..
wirda pun tarik dia ke arah seluar jeans..
huh!
paksa dia belek-belek tengok kan..hehehe
dia pun percaya la yang wirda nak belanja dia..
aihhh....lama bangat seh tunggu dia pilih-pilih..

satu fakta.."walaupun lelaki agak kurang sikit berminat untuk shooping-shooping nih berbanding wanita,,once dorang bershooping..mak ai..siyes! cerewet+fussy (sama la tuh..)haha

dipendekkan cerita..selepas dah habis sesi pemilihan nih...
wirda pun bawak la barang-barang dia ke kaunter untuk urusan pembayaran..
selepas bayar..
wat donno lagi..ajak dia pegi makan ABC kat atas tuh!
sedap kan sape-sape yang penah makan..haha
aiseh..terliur lak ni haaa....
lepas dah makan tuh kitaorang balik la...

dah sampai rumah..
dia punya kecoh la cakap wirda belanja dia seluar..
mak wirda senyum-senyum

at last terangkan lah kat dia yang bahawa..
xde unsur belanja dalam sesi shooping-ping~~
dia dah blur..
lepas dah tahu semua..
dia menyesal tau..
dia kira2x duit dia..
hampir rm 100 habis..
lepas tue dia mula bermuhasabah diri..
ceih yang ini cakap je..padahal dia dokdok termenungkan duit dia yang melayang..
dia kata banyaknya..
membazir je..
ntah hape lagi la dia menbebel..kih3x..
lukenabeb..
itulah padahnya orang yang susah sangat nak bershooping...:)
lepas tuh dia dah tak caye dah..ngee~~~

so...ulasan dari cerita ini..
mostly..lelaki yang tak suka bershooping nie
sebab menganggap...:)
shooping itu membazir..
tapi bukanlah semua ye macam gitu..
ade plak yang terlalu obses dengan shooping-shooping nie..
kalah perempuan..
betul tak?
tapi kebanyakan la tak suka..
kalau perempuan ajak shooping atau teman pun..
dah merungut..apa lah salahnya join sekali..
give your brain time shooping..kan memudahkan wanita membuat pilihan..
kalau tak mula la..."nape awak pakai baju macam nie.."
"ish macam ape da pakai baju cam gini.."
haha...
mmg laju je dia mengomen...
bagi lelaki yang suka shooping nih..aku suka kamu..~~
sbb dia xkan ketinggalan dan sentiasa menjaga penampilan..
jap-jap.....wirda xcakap la yang xsuka shooping nih xjage penampilan..jangan salah faham pulak dah tau..:)
tetapi mereka lebih melihat dari aspek keperluan..
kalau perlu mereka shooping jap..kalau tak mereka tak la..:)

bagi perempuan pun ader gak la yang xberapa berminat dengan shooping..
tapi macam wirda cakap..melihat dari aspek keperluan..:)
tapi papeppun..kita kena lah hidup secara bersederhana..
maksud suka shooping tuue bukanlah suka sgt2x smpi seminggu 4x pergi shhooping..itu betul la namanya membazir+amalan syaitan...
tapi..sape2x pun akan cakap shooping itu mengasyikkan..hehehe
yang penting berpada-pada..
jadi bershooping la mengikut keperluan..
mcm barang dapur..
ngee~~
tadi yeye je an..
hahaha









Tuesday, May 25, 2010

pagi yang indah!










assalamualaikum pembuka bicara
pagi yang sejuk+nyaman





holla~~~
pagi nie aku bangun awal dari biasa....:)
dengan niat nak transformasikan diri..
hahaha
nak mencari sesuatu yang baru..
busan lak klu buat benda yang same je dlm hari2x kitakan...
buleh mati kebosanan...
(de ke kes org mati kebosanan??)
ntah la den...
skrg waktu menunjukkan tepat jam 10.23 am..
tp bukan time nih aku bangun tadi ek....hehe
lepas smyg subuh xtido..
kemas umah...dah clean+shiny2x gituuu...rajin kan..ngee~~


okay la...pas tue aku meyelinap masuk ke dalam bilik parents aku..
yeehaaa....na jumpa uutuukkkk la....
pg2x xleh xnengok muka dia..
masuk je bilik aku jln pelan2x...
takut mak aku terjaga...
sudah tue..........
aku nengok si utuukkkk ngah main sorg2x...
nak tahu dia main pe???
eeiii...sumpah malu nak ckp..
biar la rahsia..
haha
aku pun agkat dia yang ngah meniarap tuh!
dah gelak2x lompat2x lak dia..
aiseh..comel la plak..
aku dukung bawak kuar..
nak main2x la kan....
tibe dia nmpk kipas lagi kuat suara dia gelak..
aku heran nau...
rupa2nya dia suka nengok kipas tue pusing2x..
hehe..
ntah pape..
aku bawak dia kat tepi tingkap..
jadi pagi indah itu adalah..
hehehe
aku bagi utuukkkk kena sinaran uv..cewah
bagi dia vitamin D supaya kulit dia sihat...
kan sinaran uv waktu2x mcm nie elok....
biar dia hirup udara yg segar tuh!
rumah aku xdelah banyak kenderaan lalu..
jadi xdelah kotor sgt udara dia wlupun ttp kotor..
dah nmenyer bandar..
skrg nie kampg pun dah xsegar udaranya..
pe tah agy bandor ek?
pas dah busan main dgn dia aku letak la dia di situ....
tue~~
pic dia ngan bear~~
muka budak xmandi lagi..
siyes...
waktu pagi..baru gn tido dia mmg hepy sgt!
suka tgk dia...
bile nengok dia gelak2x lompat2x..
secara automatic nya~~~
mood aku pun berubah seceria mungkin..
yang mana klu buleh mahu sgt ku menyanyi dan menari dengannya..
hahha..
jap g mak aku ckp aku nih buat tabiat laks...

haha....
actaully aku nie haaa~~
baru je menceburkan diri dlm blog2x nih!
xpandai sgt la....
nie nak try2x la nih!
smbg balik citer aku pasl si uutuuukkkkkk nie haa~~
dia ngah baring2x
comey lak tgk dia ngah cium2x..lentok..kat bear dia..
ku pun snap2x lla pic nyer..
bukan main lagi gaya dia..
hahaha
tp mak aku kata..
photographer nyer yang pose lebey~~~
ngee~~~
idak la teman perasan...
ku harus pergi dahulu...~~~~
have nice day guys..
muahahaha